Az újranyitás körüli pozitív híráramlás segíthet a Wizz Airnek, de a jelenlegi értékeltség kifejezetten magasnak tűnik
– vélekedett Bukta Gábor, a Concorde részvényelemzője. Szerinte az sem zárható ki, hogy a nagytulajdonos Indigo a következő hetekben tovább csökkenti a részesedését a Wizzben a június elején bejelentett részvénykonverziót követően, amelyre a jelenlegi árhoz képest többszázalékos diszkont mellett kerülhetne sor.
A Concorde az intézményi befektetőknek eladásra ajánlja a papírt, bár a 12 havi célárat most emelték 44 fontra a korábbi 43,4 fontról. A célárváltozás elenyésző, és alapvetően a görgetési hatást, valamint az üzemanyag- és szén-dioxid-kvóta magasabb árát tükrözi, ám a mostani árazáshoz képest egy 12 százalékos leértékelődési potenciál.
Az utazási korlátozások miatt a Wizz Air hatalmas, 576 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el a március 31-én zárult 2021-es pénzügyi évben. Fontos kiemelni azonban azt is
– hangsúlyozta Bukta Gábor –, hogy a vállalat 1,6 milliárd euró készpénzállománnyal zárta az évet, amelyből több mint 1,4 milliárd euró szabad készpénz és rövid lejáratú betét volt. A készpénzszint lehetővé teszi a Wizz számára, hogy legalább két évig túléljen, akár teljes repülési tilalom esetén is.
A Concorde a június eleji jelentést követően felülvizsgálta a Wizz Airre vonatkozó becsléseit. A rövid távú korlátozott láthatóság és a szépen javuló, de még mindig alacsony kapacitáskihasználás miatt már nem számítanak a Wizz Air nyereségességének stabilizálódására az áprilissal kezdődött pénzügyi évben, ugyanakkor várakozásuk szerint a júliustól szeptemberig tartó negyedév már profitot hozhat. Összességében a most folyó 2022-es pénzügyi évre 126 milliós nettó veszteségre számítanak, míg a következő évre már rekordszintű, 438 millió eurós nettó profittal kalkulálnak.
Tavaly a stabil fundamentumokkal rendelkező Wizz Air menedzsmentje megragadta az alkalmat, hogy agresszív terjeszkedésbe kezdjen. 2020 márciusa óta a Wizz Air 19 új bázist nyitott meg Nyugat- és Kelet-Európában, valamint Abu-Dzabiban. Eközben a flotta mérete március végére 137 repülőgépre hízott, ami éven belül 15 százalékos kapacitásnövekedés.
„Véleményünk szerint a Wizz Air jóval rugalmasabbnak bizonyult, mint Európa bármely más légitársasága” – mondta Bukta Gábor, hozzátéve:
mivel számos nyugat-európai országon belül a belföldi utazás engedélyezett volt, a Wizz Airnek sikerült betörnie az olasz és a norvég piacra is.
Az utóbbi esetében azonban az elmúlt hetekben a cég már be is jelentette, hogy leállítja működését, mivel pénzügyi szempontból nem fenntartható.
Az új bázisoknak köszönhető diverzifikáció pozitív hatásai az elmúlt hetekben jól láthatók voltak. Az Eurocontrol alapján a Wizz Air 2019-es kapacitásának több mint 80 százalékát üzemeltette az elmúlt hét végén, míg a Ryanair és az EasyJet is jócskán elmaradt a korábbi szintjéhez képest. Kockázatot rejt azonban, hogy a Wizz Air nyeresége nagyon érzékeny az üzemanyag árának változására és az euró-dollár keresztre is.
A társaság belső elemzése szerint öt centtel alacsonyabb euró-dollár kereszt (dollárerősödés) 109 millió euróval csökkenthette volna a 2020-ban elért 354 millió eurós nyereséget.
Emiatt a tartós olajár-emelkedés és a dollár stagnálása vagy erősödése visszafoghatja a profit növekedésének ütemét a jövőben.
A Concorde várakozásai szerint a bevételek idén és jövőre is meghaladhatják a konszenzust, ugyanakkor a terjeszkedés Nyugat-Európában várhatóan magasabb költségekkel párosul, emiatt a nem üzemanyag jellegű költségek terén már nem lesz mód a további csökkentésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.