A Stellantis több mint 30 milliárd dollárt fordít 2025-ig modelljei elektromos változatának kifejlesztésére és piaci bevezetésére
– jelentette be csütörtökön kora délután a világ negyedik legnagyobb autógyártója Milánóban, az általa szervezett elektromosautó-naphoz (EV-day) kapcsolódó sajtótájékoztatón. Mint kiemelték, az expanziót segíteni fogja, hogy öt akkumulátorgyárat terveznek felépíteni Európában és Észak-Amerikában.
Az új gigaüzemek közül az egyik első Olaszországban, délen, az Adria partján fekvő Termoliban fog felépülni,
erről már meg is egyeztek a római kormánnyal – mondta Carlos Tavares vezérigazgató. A Fiat révén a Stellantis egyik legnagyobb termelési központja éppen Itália, ám a cég két hasonló méretű akkumulátorgyárat kíván létrehozni Németországban, illetve Franciaországban is, mindkét projektet a francia TotalEnergies leánycégeivel létrehozott vegyes vállalatokon keresztül menedzselik. Sőt, a hírek szerint a további európai és tengerentúli óriásüzemekről is dönthetnek még az idén.
Visszakanyarodva az olasz gyárépítésre, az az információ is eljutott a Reutershez, hogy valószínűleg PPP (Public-Private Partnership) konstrukcióban, de a Stellantis vezetésével valósulhat meg a projekt, amelynek büdzséjét előzetesen egymilliárd euróra becsülik. John Elkann cégelnök kedden kormányzati tisztségviselőkkel tárgyalt erről Rómában.
A januárban az olasz-amerikai Fiat-Chrysler és a francia Peugeot összeolvadásából létrejött multinacionális konszernhez 14 gépkocsimárka – egyebek mellett az Alfa Romeo, a Lancia, a Peugeot, a Jeep, a RAM, a Fiat, a Vauxhall, a Chrysler, a Citroen, valamint az Opel – tartozik, és a menedzsment most azt vállalta, hogy négy éven belül valamennyi márka kínál majd tisztán villamos meghajtású gépkocsikat.
A cég forgalmán belül 2030-ban Európában már 70 százalékos arányt képviselnek majd a zéró emissziós gépkocsik értékesítéséből befolyó bevételek,
míg Észak-Amerikában akkorra még csupán 40 százalék körüli hányadot érnek el.
A márkák közül kedvező hírt kapott az Opel, amely Európában 2028-tól kizárólag elektromos autókat fog kínálni, de Kínában is megjelennek a márka villanymotoros autói. A Fiat két évvel később válik majd kizárólagosan villamos meghajtású márkává. Az amerikai Dodge 2024-ben jönne ki egy bivalyerős e-SUV-val, míg a RAM feladata, hogy egy elektromos kisteherautót dobjon piacra.
Csütörtök reggel a rendezvényre készülve a Stellantis közölte, hogy a globális autógyártást hátráltató csiphiány ellenére a vártnál jobban kezdte a 2021-es évet. Bár kevesebb autót gyártottak a tervezettnél, ám a cég üzemieredmény-rátája mégis túllépett az éves célként kitűzött 5,5–7,5 százalékos sávon, mivel kelendők voltak a drágább modelljeik, és a szinergiák kihasználása, sőt még a költségcsökkentés is sikeresen alakult. A társaság egyébként éves szinten több mint ötmilliárd eurót vár az egyesüléssel kapcsolatos szinergiáktól.
A társaság szabad cash flow-ja viszont negatív volt az első fél évben, jóllehet éves szinten ennél a mutatónál is pozitív fordulatot várnak.
A grandiózus tervek nem győzték meg a Stellantis részvényeseit, az árfolyam a tegnapi zárásra 4 százalékkal, 16 euró alá esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.