A késleltetett fizetési szolgáltatások egyik úttörője, az Afterpay marketing költségei több mint megduplázódtak, ugyanis a BNPL (Buy now pay later) területen terjeszkedő cég új piacokra lépett. A társaság így is igyekszik kihasználni a koronavírus-járvány következtében megváltozott fogyasztói szokásokat.
A Square közben szemet vetett az Afterpay-re, végül Jack Dorsey cége 29 milliárd dollárért fogja megvásárolni a társaságot, hogy integrálja saját portfoliojába.
Az elmúlt évben az Afterpay sokat fektetett az amerikai terjeszkedésbe. A tengerentúli piac jórészt még kihasználatlan, bár egy másik BNPL nagyágyú, a Klarna is babérokra tör az Egyesült Államokban, ugyanis az elmúlt bő évben megduplázta ügyfeleinek számát, így már több mint 20 millióan használják az egyik legértékesebb startup szolgáltatását a tengerentúlon.
A terjeszkedés a cég számain is látszik, az Afterpay árbevétele megkétszereződött, és 21,1 milliárd ausztrál dollárt ért el az idei első félévben, ugyanakkor a behajthatatlan követelések állománya is jelentős növekedésnek indult, jelezve az egész késleltetett fizetési konstrukció fő kockázatát.
A tranzakciós veszteség megháromszorozódott, elérte a 132,6 millió ausztrál dolláros volument, míg az elkönyvelt mínusz 159 millió ausztrál dollárnál is több lett.
A Citi elemzői szerint a számok akár leminősítéshez is vezethetnek, és a befektetők sem fogadták kedvezően a gyorsjelentést, a szerda déli órákban 1,2 százalékos veszteségben is forogtak a fizetési szolgáltató papírjai a tőzsdén.
Nick Molnar, az Afterpay társalapítója a Reuters hírügynökségnek azt mondta, hogy még az éleződő verseny ellenére sem tervezik csökkenteni a 3,9 százalékos kereskedői árréseket. A verseny tehát egyre élesebb a BNPL piacon, a szektor életképes, ezt a Square felvásárlás is bizonyítja, a beolvadás egyébként szerinte az iparág tisztulását is magával hozza.
A Square elemzők szerint profitálhat a BNPL népszerűségéből, az Afterpay 16 millió ügyfele önmagában jelentős bázist képez, a felvásárlással már egy akkora tranzakciós óriás jön létre, amelyik fel tudja venni a versenyt a pénzügyi szektor leggyorsabban növekvő cégeivel, és technológiai társaságaival. A Magyarországon egyelőre nem elérhető BNPL-modell lényege, hogy személyi kölcsön felvétele helyett, a fogyasztó egy kamatmentes, számára ingyenes szolgáltatás segítségével fizeti ki a termék árát legtöbbször havi részletekben. A konstrukció díját a kereskedő fizeti ki a pénzügyi társaságnak, a jellemzően internetes áruházak a késleltetett fizetéstől nagyobb forgalomra, megnövekvő kosárértékekre számíthatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.