Egyre nagyobb üzleti lehetőségeket tartogat a virtuális valóság terjedése, amit mi sem bizonyít jobban, mint a TikTok anyacégének, a ByteDance-nek a legújabb bevásárlása, melynek során a Pico-t, a harmadik legnagyobb virtuális valóság hardvert gyártó céget szerezték meg, nem nyilvános összegért – tudta meg a CNBC.
A ByteDance a lépéssel igyekszik a portfólióját diverzifikálni, hasonlóan a Moonton nevű mobiljáték fejlesztő márciusi felvásárlásához, ami 4 milliárd dollárjába került a cégnek.
Noha a kínai startup Pico a harmadik legnagyobb virtuális valóság eszközöket áruló cége volt 2021 első negyedévében, éves szinten több mint 40 százalékos növekedést érve el, a piacot jelenleg a Facebook által tulajdonolt Oculus uralja, ami a globális piac közel kétharmadát fedi le, ugyanakkor Kínában nem feltétlenül erős, ami segítheti a kihívók megerősödését.
A ByteDance közleményében nem csupán a virtuális valóság piacára történő belépéséről beszél, hanem hosszú távú befektetést is említ, miközben kifejezi optimizmusát a szektor jövőjét illetően is, mely egybevág a cég küldetésével.
A nagy technológiai cégek közül nem csupán a Facebook és a ByteDance vásárolt be a virtuális valósággal kapcsolatos vállalatokból, tavaly az Apple a NextVR nevet viselő céget vette meg, mely főként sportesemények és koncertek virtuális valóság alapú közvetítésével foglalkozott.
A virtuális valóság piaca az International Data Corporation adatai szerint 2021-ben közel 30 százalékkal nőhet, de ennek az oka a különböző alkatrészek kínálati oldalán jelentkező hiány, 2025-ig azonban a növekedés évente több mint 40 százalék is lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.