Nagy az optimizmus a felhalmozódott kereslet és a töretlen utazási kedv miatt, a Wizz Air túlértékelt részvényei azonban hamarosan jókora pofonba is beleszaladhatnak, ha az olaj és a karbon kvóta árának emelkedése tovább folytatódik.
Idén a légitársaságok részvényeinek teljesítménye kifejezetten vegyes képet mutat, de fokozottan igaz ez, ha az európai szektor komponenseire vetünk pillantást:
a Lufthansa nagyjából 20 százalékkal értékelődött le, míg a Wizz Air 17 százalékkal ér többet euróban mérve a tavaly év végi szintekhez képest.
A divergencia nem véletlen, hiszen a kilátások a két társaság számára döbbenetes mértékben eltérnek egymástól.
Míg a német légitársaság jelentősen csökkentette kapacitásait 2019 óta, addig a magyar gyökerű Wizz a pandémia okozta sokk ellenére is kitart a flotta kétszámjegyű éves növekedési üteme mellett.
Ettől fontosabb, hogy a légitársaságokat övező hangulat az olajárak emelkedése miatt hamarosan nagyot fordulhat. Az október eleji OPEC döntést követően az olajárak folytatták emelkedésüket és 3 éves csúcsra mentek, mely az őszi, téli időszakra nézve jelentős negatív hatással lehet a fundamentumokra. Kifejezetten igaz lehet ez a légi szektor sztárpapírja számára, ugyanis számításunk szerint a Wizz Air októberre teljesen kitetté vált az olajárak ingadozásának, miután egy júniusi menedzsment döntésnek köszönhetően olaj fedezeti pozíciókat nem nyithat.
Azóta a repülőgép-üzemanyag ára viszont nagyjából 20 százalékot emelkedett, ami jelentős többletköltséget róhat a cégre.
Emellett nem szabad szó nélkül elmenni a karbon kvóta árának emelkedése mellett sem, ami további addicionális kiadást jelent. A kereslet élénkítése, azaz a piac stimulálása érdekében az alacsony jegyárak várhatóan messze nem fogják kitermelni a növekvő költségeket, így hiába riportál majd november elején az előző negyedévre vonatkozóan várakozásunk szerint 50-60 millió euró tiszta nyereséget a cég, a pénzügyi év hátralévő része ismét masszívan veszteséges lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.