A Ryanair a pandémia kitörése óta az első negyedévét zárta nyereséggel, igaz a jövő márciussal véget érő üzleti év a frissített előrejelzésük szerint így is nagyjából 100-200 millió eurós veszteséget hoz számukra Michael O’Leary vezérigazgató becslései szerint, aki az előttük áll időszak kilátásairól a számos bizonytalansági tényező miatt ennél konkrétabban nem kívánt nyilatkozni.
Az ír fapados légitársaság a téli utazási szezonban is telitett járatokat szeretne látni,
ennek érdekében azonban csökkentenie kell majd a jegyárait, emiatt nem tudja ledolgozni a veszteségét. Pedig ahhoz a nyári csúcsszezont is magába foglaló harmadik negyedév 225 millió eurós adózott eredményének a megismétlése bőven elegendő lenne, csakhogy az őszi-téli utazások száma rendszerint mélyen az üdülési főszezon alatt marad.
Az áprilistól szeptember végéig tartó első üzleti félév 48 millió eurós mínusszal zárult, ez a Refinitv elemzői konszenzusánál ötmillióval kedvezőbb adat. Van még mit behozni az utasszámban is, hiszen a félév 39,1 millió fős utasforgalma 54 százalékkal alacsonyabb a járványt megelőző, 2019-es év azonos időszakában mértnél, viszont 128 százalékkal több a tavalyinál. A járatkihasználtság 72-ről 79 százalékosra javult, a bevétel éves alapon 83 százalékkal 2,15 milliárd euróra gyarapodott.
Az erős készpénztermelő képességüknek köszönhetően egy 600 millió eurós kölcsönt is visszafizettek,
ezzel a Ryanair nettó adóssága 1,5 milliárd euróra csökkent.
O’Leary szerint a járványhelyzet és a légi közlekedés feltételeinek javulásának köszönhetően az üzleti év végére átléphetik a százmilliós utasszámot, és ütemesen zárkóznak fel a két évvel korábbi 149 millióhoz.
Szeptemberben egyébként a vezérigazgató a cége előtt álló legizgalmasabb és legtöbb lehetőséggel kecsegtető növekedési időszakként jellemezte a pandémiát követő éveket, ennek jegyében új célokat fogalmazott meg: a 2026-ra tervezett korábbi 200 millió fős éves utasszámot 260 milliósra emelte. A Ryanair jövő nyárig 560 új útvonalat illeszt a menetrendjébe és 14 új bázist létesít. Éves szinten nyeresége viszont csak a 2023-as üzleti évben válik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.