Az Equilor közleménye szerint a Waberer’s erős harmadik negyedéves számokat közölt, hála az emelkedő szállítmányozási (ITS) és biztosítói bevételeknek, míg a logisztikai szegmens (RCL) minimálisan növelte bevételeit. A vállalat nem változtatta jelentősen a stratégiáját. Megjegyzik viszont, hogy
az egyes kockázati faktorok erősödése és bekövetkezése esetén a felülvizsgálat elkerülhetetlen lesz.
Csoportszinten az emelkedő bevételek szignifikánsan magasabb eredménysorokban materializálódtak a harmadik negyedévben, hála a költségek alacsonyabb növekményének. Azonban a második negyedévhez képest már nem ilyen erős az eredmény, a bevétel a szezonális hatások, a harmadik negyedéves szabadságolás miatt enyhén csökkent negyedéves alapon. Az első kilenc hónapot vizsgálva azt látjuk, hogy a bevétel 3, míg az EBITDA 39 százalékkal emelkedett 2020-hoz képest, az EBIT sor pedig az 1,4 millió eurós veszteségből 18,9 milliós nyereségbe fordult. Csoportszinten az első kilenc hónapban enyhén várakozásaink felett teljesített a cég mind EBIT, mind bevétel soron.
A negyedévben jelentős előrelépés történt az intermodális szállítási alszegmensben. A vezetőség ismét elindította a flotta fiatalítását az év végétől, a tervek alapján 1300 teherautót cserélnének le 2022 végéig. Ennek eredményeként a cég nettó adóssága 50-55 millió euróval emelkedne a következő öt negyedévben. Azonban a lízingköltségek csak enyhén növekednek, amit ráadásul ellensúlyoznak a csökkenő fenntartási és operációs költségek, többek között 5 százalékkal mérséklődhet az új kamionok üzemanyag-fogyasztása, melynek köszönhetően javulhatnak az operációs marzsok.
Emellett jelentős tesztek zajlanak az alternatív üzemanyagú kamionokkal, köztük LNG-, illetve elektromos hajtással szerelt járművekkel is. Számos kockázat van, melyek már ebben a negyedévben is láthatóvá váltak.
A sofőrhiány ismét akut probléma, és középtávon jelentősen növelheti a költségeket. Az AdBlue-hiány rövid távon jelenthet kockázatot, azonban ez leginkább a költségeket emelheti, hiszen tárgyalási pozíciójából kiindulva valószínűtlen, hogy a cég nem jutna elég AdBlue-hoz. A különböző alkatrészhiányok, különösen a csiphiány, jelentős bizonytalanságot okoznak a kulcsfontosságú autóipari ügyfeleknek, ami csökkentheti a Waberer’s bevételét, ráadásul a flottafrissítésre is kockázatot jelent. A globális ellátási láncok körüli bizonytalanság és fluktuációk rövid távon kockázat, azonban középtávon akár lehetőség is lehet a cégnek, különösen, ha emiatt visszatelepítenek Európába egyes gyártási tevékenységeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.