Kimagasló eredményt nyújtott a Masterplast a harmadik negyedévben is. A magyar építő- és egészségipari gyártóvállalat kedvező építőipari kereslettel, alapanyag ellátási nehézségekkel és áremelkedéssel tarkított piaci környezetben is 35 százalékos forgalomnövekedést ért el. Az 50,7 millió eurós forgalomhoz hozzájárult az alaptevékenység forgalmának ár- és volumennövekedése, illetve csökkenő mértékben a tavaly decemberben indult magyarországi védőruhagyártás is.
Gyarapodott a cégcsoport kereskedelmi árrése, a leányvállalatok eredményessége, miközben a vállalat gyártóegységeinek kapacitáskihasználtsága és a termelési hatékonysága is javult.
Mindezeknek köszönhetően a negyedéves EBITDA éves alapon másfélszeresére, 6,3 millió euróra ugrott, adózott eredménye pedig a tavalyit megduplázva ismét meghaladta az 5 millió eurót.
Idén már több mint 14 millió euró nyereséget termelt a Masterplast, ezzel az egy részvényre jutó eredmény (EPS) kilenc hónap alatt közel egy euróra nőtt.
A társaság minden termékcsoportban növekedést ért el. Az értékesítés továbbra is legnagyobb hányadát kitevő homlokzati hőszigetelő rendszerek forgalma 36 százalékkal, a tetőfóliák és tetőelemeké pedig 11 százalékkal bővült. A szárazépítészeti rendszer termékcsoport a tavalyi árbevétel másfélszeresét szállította. Az ipari alkalmazások szegmens forgalma jelentősen – 73 százalékkal – ugrott meg, elsősorban a tavaly év végén elindított védőruhagyártásnak köszönhetően. A hő-hang- és vízszigetelő termékekből származó bevételek 29, az építőipari kiegészítő termékeké pedig hét százalékkal bővült.
A legnagyobb súlyú magyar piacon az ellátási zavarok ellenére is ki tudta szolgálni az igényeket a társaság, melynek hazai forgalma közel 80 százalékkal nőtt. Az export piacokon 60 százalékos emelkedést ért el a Masterplast, de erős volt a keresletbővülés a szlovák (46 százalék), valamint a lengyel (19) és az ukrán (16) piacokon is. Horvátországban és Németországban ugyanakkor közel negyedével esett vissza a forgalom, utóbbi piacon főként a az egészségügyi termékek eladása maradt el a vírushelyzet által fokozottabban érintett, erős bázishoz képest.
A társaság a negyedik negyedévben is hasonló üzleti környezetre számít, és stabil gyártására, erős ellátási láncára támaszkodva a bázisnál lényegesen magasabb forgalmat, valamint eredménytermelést prognosztizál.
Ezzel várhatóan teljesíteni tudja 2021-ben frissített eredménycéljait, egyúttal újabb rekord évet zárhat.
Kedvező piaci környezetben, a nagyon erős bázis időszakhoz viszonyítva is komoly előrelépést értünk el a harmadik negyedévben. Hasonlóan pozitív folytatásra számítunk, az erős építőipari konjunktúra az új építési és a felújítási szegmensben is fennmarad
– hangsúlyozta az eredmény kapcsán Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.
Mindeközben gőzerővel dolgozunk az új középtávú stratégián, amellyel biztosítani tudjuk a vállalat dinamikus és fenntartható fejlődését. A frissített stratégiát 2022. január 18-án tartandó befektetői tájékoztatón ismertetjük a részvényesekkel
– tette hozzá Tibor Dávid.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.