A metaverzum kifejezést először Neal Stephenson használta egy 1992-es novellájában, és egy számítógép megalkotta világegyetemet jelent. Bár a koncepció nem új, sok iparág számára még csak most került elérhető közelségbe a virtuális kiterjesztés.
A metaverzum egy 3D-s digitális világ, amelyben az emberek egymással találkozhatnak, üzleteket köthetnek és új élményeket élhetnek át.
Kicsit továbbgondolva, ez az elképzelés forradalmasíthatja azt, ahogyan most élünk, és új minőséget adhat az internetnek. A verseny megindult, most úgy tűnik, hogy a volt Facebook (Meta) és a Microsoft harcol az első megalkotott metaverzum dicsőségéért. Egyelőre még nehezen jelezhető előre, ki lesz a nyertes.
Azonban az már most látszik, hogy hardver- és szoftvergyártók, felhőszolgáltatók sora húzhat hasznot az új trendekből. Ennek megfelelően az Nvidia és a Roblox árfolyama az elmúlt hetekben már az egekbe szárnyalt. A jövőbeli metaiparág számos részvénye azonban még relatíve olcsónak mondható.
Az Autodesk a világ vezető cége a 2D-s és 3D-s tervezőszoftverek terén. A szórakoztatóiparban és az IKEA-bútorok tervezésében is ezt használják. A vállalat piaci kapitalizációja már meghaladja a 70 milliárd dollárt. A technológiai szektorban tapasztalt ralihoz képest az Autodesk mostanáig szolidan teljesített, hisz a korábbi felhasználási területeken már megnyerte, amit meg lehetett, és a vállalatfejlődés érett szakaszába lépett. Eddig a bideni infrastruktúra-csomag és az európai fiskális lazítási hullám támogatta az árfolyamot, hiszen ez a két kontinens adja a megrendelések 80 százalékát. Most azonban nyilvánvalóvá vált, hogy az Autodesk terveit nem kell feltétlenül megépíteni. Az épületekben megtervezett animációk, játékok 3D-s kivitelezésére már most alkalmas a program. A fejlesztők jelenleg is használják az Autodesket a videójáték-iparban is, hogy az avatarokat megfelelő környezetbe helyezzék.
A Unity Software Inc. egy amerikai videójátékszoftver-fejlesztő vállalat. A módosított és virtuális valóságban írt játékok 60 százalékát Unityben alkotják meg.
A Unity a fejlesztések során lehetővé teszi, hogy egy programozó akár 20 különböző platformra egyszerre írjon 3D-s játékot, szemben a legtöbb motorral, melyeknél pl. a Windowsra vagy Playstationre egyenként kell fejleszteni.
A játékkészítési folyamat egységesítése azt is jelenti, hogy nem kell regionális változatokat kidolgozni. Tavaly a top 100 játékból 94 már Unityval készült, és jelentős a nem játékcélú felhasználók száma is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.