Árbevételét és nyereségét is megkétszerezte a Marriott International a harmadik negyedévben.
A globális szállodaláncot üzemeltető társaság forgalma 252 millióról 545 millió dollárra, profitja 100 millióról 220 millióra ugrott a szeptember végén lezárt időszakban, részvényenként 67 centes tisztított nyereséget szállítva a befektetőknek.
A vállalatcsoport egy kiadható szobára jutó árbevétele jelentősen, 118 százalékkal nőtt, ahogy a pandémiás helyzet javulásával egyre több ország enyhített az utazási korlátozásokon, ezzel pedig újra magára talált a turisztikai szektor.
Különösen a hazai, észak-amerikai piacon volt látványos a növekedés, ahol 135 százalékkal ugrott meg a szobánkénti forgalom.
A nemzetközi szegmensben ennél szerényebb, 76 százalékos volt a bővülés. A járvány okozta nehézségeket ezzel együtt továbbra sem heverte ki teljesen a Marriott, melynek szobánkénti forgalma bő negyedével maradt el a járvány előtti, 2019-es szinttől.
A JW Marriott és a Ritz Carlton hoteleket is működtető csoport szállodáinak kihasználtsága 58 százalékos volt az időszakban.
A kulcspiacok közül az Egyesült Államokban és Kanadában 37-ről 63,5 százalékra emelkedett, Kínában ugyanakkor 61-ről 53-ra esett vissza a foglaltsági szint.
A szabadidős utazások világszerte erősek maradtak a negyedév során, a delta-variáns azonban az üzleti célú szobafoglalásoknál hangsúlyosabban éreztette negatív hatását. Októbertől viszont már utóbbinál is élénkülő keresletet tapasztalt a társaság, amely a kedvező tendenciák folytatására számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.