BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felkavarodik a levegő a Boeingnél, a Metaverzum miatt

A Boeing amerikai repülőgépgyártó vállalat digitális reformot tervez: a metaverzumban tervezné meg következő repülőgépeit, ezzel kiküszöbölve a szerkezeti hibákat és tervezési komplikációkat, amelyek a minőségi problémák több, mint 70 százalékát okozzák. A rendszerszintű átalakításól a menedzsment a pénzügyi helyzet stabilizálódását is várja.

Az elképzelések szerint a repülőket robotok szerelik majd össze, akik a Microsoft HoloLens szemüvegeivel kommunikálnának egymással. 

A Boeing nagyratörő tervei emellett azt is sugallják, hogy az társaság összes szolgáltatását egyetlen digitális ökoszisztéma alá söpörjék be. 

Az ambiciózus elképzelések ellenére a 737 MAX katasztrófái, és a tragédiák miatt bevezetett repülési tilalom továbbra is beárnyékolja a Boeing lehetőségeit. A Boeing főmérnöke, Greg Hyslop a Reutersnek korábban adott interjújában azt mondta, az új tervek bevezetése az egész munkamódszert megváltoztatná a cégen belül. 

Fotó: Jason Redmond / AFP

A repülőgépóriás a várható lépéssel követi a globális trendeket. Már az autógyártók egy része, például a Ford Motor Company, a közösségimédia-óriások, például a Facebook anyavállalata, a Meta Platforms és 

a nagy divatmárkák, mint a Nike és a Louis Vuitton is nyitottak a virtuális világ, a kiterjesztett valóság felé. 

De hogyan is használhatja egy repülő gépgyártó a virtuális teret? 

A gyártónál már a tervezés során megvalósítanák a repülők „háromdimenziós iker” másolatát, és azokon elkezdenék a szimulációkat. A virtuális maketteket egy „digitális szál” tartaná össze, amely minden információt, a több millió alkatrészen át a több ezer oldalas tanúsításokig összefűzne a repülőgépekről. 

Úgy vélik, a papíralapú gyakorlatok lecserélése jelentős változást idézne elő.

Richard Aboulafia, a Teal Group elemzője szerint a vállalat túl nagy hangsúlyt fektet a részvények megtérülésére, ami a mérnöki munka rovására megy, és tovább csökkenti a K+F kiadásokat. Ugyanakkor maga a Boeing is tudja, hogy önmagában a digitális technológia nem csodaszer, ugyanis szervezeti és kulturális változások nélkül nem jönnek majd az eredmények. 

Fotó: Shutterstock

Így nemrég felkérték Linda Hapgood veterán mérnököt, hogy felügyelje a „digitális átalakulást”. 

Hapgood leginkább arról ismert, hogy a 767-es tartályhajó vezetékkötegeinek fekete-fehér papírrajzait háromdimenziós képekké alakította, majd elérte, hogy mindez megjeleníthető legyen táblagépeken és a HoloLens okosszemüvegen keresztül. A gyártási minőség 90 százalékkal javult egy bennfentes szerint. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.