Nem sikerült teljesítenie az elemzői várakozásokat a McDonald’s Corp.-nak,
az Ausztráliában és Kínában üzemeltetett több mint 4500 gyorsétterem forgalmát olyannyira visszavetették a járvány miatt elrendelt korlátozások, hogy azt az Egyesült Államokban elért szép növekedés csak részben tudta ellensúlyozni 2021 utolsó három hónapjában.
A negyedik negyedév 6 milliárd dollár forgalmat hozott, 13 százalékkal többet, mint 2020 azonos időszaka. A saját tulajdonú gyorséttermek 2,5 milliárd dollár bevételt termeltek, míg a franchise-partnerek által üzemeltetettek 3,4 milliárdot. A nettó eredmény dinamikusabban nőtt: 1,37-ról 1,64 milliárd dollárra, vagyis 19 százalékkal lépett előre profitsoron a társaság.
Elemzők bevételsoron 6,03 milliárd dollárra számítottak, míg az egy részvényre jutó profitsoron 2,34 dollárt reméltek (a 2,23 dolláros tényleges eredmény helyett). Itt az egyszeri tételeket hatását nem vették figyelembe, vagyis az adat nem tükrözi a Tech Labs eladását az IBM-nek.
A Meki hazai pályáján viszont nem lehet ok a panaszra, az amerikai éttermekben mért forgalom 7,5 százalékkal nőtt éves összevetésben az év utolsó 3 hónapjában, ami jobb a 6,9-es konszenzusnál.
A növekedést az egyszerű áremelés, az egyre több vendéget megszólító hűségprogram, valamint sikeres promóciók segítették.
Az Államokon kívül jól fogytak a Big Macek Japánban és a latin-amerikai országokban, a járvány miatt szigorú korlátozásokkal élő Kína, Ausztrália viszont képtelen volt teljesíteni a várt bevételt.
A McDonald’s-részvények árfolyama két százalékkal csökkent a tőzsdenyitás előtti kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.