Durván elszállt a Wizz Air üzemi vesztesége, amely másfélszeresére,
214 millió euróra nőtt üzleti évének decemberrel zárult harmadik negyedében.
A fapados légitársaság adózott eredménye 130 százalékos romlással 267 millió euróra ugrott a negyedévben – természetesen mínuszban. A légitársaság vezetése kitekintésében a veszteség enyhe lefaragását ígérte a folyó negyedévre. A forgalom eközben jelentősen nőtt, igaz a vetítési alap, a pandémia első évének karácsonyi szezonja igen alacsony volt, így azt nem volt nehéz felülmúlni.
A Wizz Air a tárgyidőszakban a 7,787 millió utast szállított, szemben az egy évvel korábbi 2,268 millióval. Bevétele 172 százalékkal nőtt, elérve a 408,4 millió eurót.
Flottáját az új, költséghatékonyan üzemeltethető Airbusok beszerzésével egy év alatt 137-ről 150-re bővítette.
Járatainak kapacitáskihasználtsága 14 százalékponttal 77,1 százalékra javult javult, ami még nagyon messze van a pandémiát megelőző sikerév jócskán 90 százalék feletti mutatójától. Váradi József vezérigazgató a gyorsjelentéshez fűzött kommentárjában arról szólt, hogy a Wizz Air a negyedévben folytatta a fellendülést, és az omikron vírusváltozat megjelenése ellenére jóval meghaladta a 2019-es utas- és kapacitásszinteket az ünnepi utazási csúcsidőszakban.
Az utazási korlátozások továbbra is befolyásolták a keresletet, eközben azonban a cég menedzsmentje folytatta a munkaerő, a flotta, a bázisok és az útvonalak bővítését, hogy 2022 késő tavaszára elérhesse a teljes kihasználtságot és visszatérjen a pandémiát megelőző időszak egészséges költségszerkezetéhez. A három hónap alatt főként olaszországi terjeszkedésükkel voltak elfoglalva, új bázist létesítettek Rómában, Velencében és Nápolyban, azaz a legforgalmasabb itáliai turisztikai csomópontokban. Meglévő bázisaik közül nyolcat pedig bővítettek.
Váradi aláhúzta, hogy
a légitársaság likviditása továbbra is erős, az üzleti negyedévet 1,4 milliárd euró szabad cash flow-val zárták.
Likviditási helyzetük megerősítésére a Wizz Air egy hete félmilliárd eurós kötvénykibocsátást hajtott végre, a papírok 2026-ban járnak majd le, és egy százalékos éves kamatot fizetnek. A diszkont-légitársaság a befolyó pénzt általános üzleti célokra költi, illetve ebből rendezi a Bank of Englandnél fennálló 300 millió fontos tartozását, ezt az összeget a koronavírus-járvány kirobbanásakor gyorssegélyként vette fel. Megfigyelők szerint a fapados légitársaság igyekszik kedvező forráshoz jutni dinamikus növekedési terveinek valóra váltásához. A Wizz Air vezérigazgatója akkor kedvezőnek nevezte a feltételeket, utalva arra, hogy ez a második kibocsátás még a tavalyi ajánlatuknál is kedvezőbb, a friss forrásból a légitársaság növekedési stratégiájának végrehajtását finanszírozzák.
Váradi a harmadik üzleti negyedév nagy eredményei közé sorolja azt az Airbusszal novemberben megkötött, 196 gép leszállításáról szóló szerződés aláírását, amelynek köszönhetően garantálható, hogy az évtized végére a Wizz Air repülőflottája elérje az 500 darabot, ezzel megerősítse a helyét az európai fapados légitársaságok élmezőnyében és növelje piaci részesedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.