A negyedik negyedévben is erős teljesítményt nyújtott a Masterplast, aminek köszönhetően a januárban közölt előrejelzéshez képest is jobb 2021-es eredményt szállított a vállalat – derül ki az építő- és egészségipari társaság csütörtök reggel közzétett jelentéséből.
A téli időszakra fordulva is élénk iparági környezetben dolgozhatott a vállalat, az épületek energetikai korszerűsítéséhez kapcsolódó szigetelőipari és szárazépítészeti termékek iránt is erős volt a kereslet az európai piacokon.
A legnagyobb súlyú magyar piacon 54, míg az exportpiacokon 63 százalékos árbevétel-bővülést realizált a Masterplast.
A markáns növekedést az energiaárak változásából adódó áremelkedés és a jelentős mennyiségi bővülés is táplálta. Az egészségipari értékesítés ugyanakkor alacsony volt az utolsó negyedévben, ami a bázishatás miatt az eredményességi ráta csökkenését okozta.
A társaság árbevétele a negyedik negyedévében 39 százalékkal, 45,4 millió euróra nőtt, EBITDA-ja pedig 21-gyel, 3,6 millióra emelkedett. A záró negyedévben a kötvénykibocsátásokhoz is kapcsolódóan a kamateredmény romlott, ugyanakkor a kedvező árfolyamhatások miatt a pénzügyi műveletek egyéb eredményei komolyabb nyereséget mutattak a tavalyi év veszteségével szemben. Az 1,9 millió eurós adózott eredmény 12 százalékos gyarapodást jelent éves alapon.
Éves összesítésben a vállalat fontosabb eredményességi mutatói rekordszintre emelkedtek. A társaság 191,5 millió eurós árbevételt ért el, 22,8 milliós EBITDA és 16,1 milliós adózott eredmény mellett.
A társaság a január közepén frissített eredményvárakozásában még 190,3 millió eurós forgalommal, 22 milliót meghaladó EBITDA-val és 15,4 milliós profittal számolt.
Mindezek következtében az egy részvényre jutó nyereség a 2020-ban elért 0,4 eurós értékről 1,10-re ugrott 2021-ben.
Az építő- és szigetelőipari gyártás a kedvező piaci körülmények között az utolsó negyedévben is teljes kapacitással üzemelt. A Szabadkán folyamatban lévő XPS szigetelőanyag- és üvegszövet gyártásfejlesztési beruházás a terveknek megfelelően haladt, utóbbi már 2022 első felében, míg az újabb szigetelőanyag gyártása a tervek alapján 2023 elején indulhat el.
A 2021-ben átadott egészségipari alapanyag- és egészségügyi késztermék-beruházások termelése a próbaüzem szakaszában jár, ahol a végleges termékportfólió kialakítása és a gyártás összehangolása után kezdődhet a termelés felfutása. A befektetői konferencián bemutatott modulházüzletág 2022-ben a beruházás kezdeti szakaszába lép, ahol a cél az épületszerkezetek tervezése, engedélyeztetése és a gyártási kapacitások létesítése lesz.
„Kimagasló évet tudhatunk magunk mögött, amelyben a vállalat eredményessége új szinten stabilizálódott, és megteremtettük a további növekedés alapjait. Az európai klímapolitika nyomán szigorodó épületenergetikai követelmények és támogatási programok hosszú távon is biztosítják a növekvő igényt a szigetelőipari termékeinkre, az egészségipari és moduláris üzletág pedig tovább szélesíti a lehetőségeinket a jövő iparágaiban”– mondta el a jelentés kapcsán Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.
A vállalatvezető szerint a már megvalósult és folyamatban lévő beruházások erős hátteret biztosítanak a társaságnak, amit újabb zöldmezős fejlesztések, akvizíciók révén is tovább bővíthetnek. Az üzleti kilátások továbbra is nagyon pozitívak, amit érdemben nem befolyásol az ukrán–orosz helyzet sem, mivel ennek a régiónak a súlya nem meghatározó a csoport eredményének egészére nézve.
Mindezek ismeretében magabiztos lépésekkel haladhatunk a 2024-re megcélzott 300 millió eurós árbevétel és 26 milliós adózott eredmény felé
– tette hozzá Tibor Dávid.
Az építőipar Teslájával erősít a MasterplastJanuár 18-án frissítette eredményvárakozásait és középtávú üzleti stratégiáját a Masterplast. Az építő- és egészségipari társaság árbevétele 2024-ben átlépheti a 300 millió eurót, adózott eredménye pedig több mint 70 százalékkal, 26 millió fölé ugorhat. A dinamikus növekedést új üzleti tevékenység is támogathatja a jövőben. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.