A szállásszolgáltatók és vendéglátók az utazási kedv visszatéréséről, a járványt mellékhatásként jelentkező új fogyasztói szokásokról, megnövekedett bevételekről és fényes kilátásokról számoltak be friss gyorsjelentéseikben.
A rövid távú szállásfoglalásokat közvetítő Airbnb ugyan 352 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el 2021-ben, ám ez a töredéke az utazási korlátozásokkal sújtott 2020-as évről kimutatott 4,2 milliárd dolláros mínusznak, sőt a tavalyi évzáró negyedév már 55 milliós profitot hozott a 2020 decemberében tőzsdére lépett cég számára.
A teljes szállásdíj-bevétel tavaly megduplázódott, 46,9 milliárd dollárt tett ki, amelyből szervező munkájáért kereken 6 milliárd dollár jutalék illette meg az Airbnb-t. Ez 77 százalékos bővülést jelent.
A vendégéjszakák száma szerényebb, 56 százalékos mértékben 300,6 millióra nőtt, ami jelzi azt is, hogy az egységnyi szobaárak a kereslet és a költségek bővülésének megfelelően messze az infláció felett nőttek.
A cégvezetés új trendet lát rugalmasabb munkavégzésre a pandémia idején rászokott dolgozók kötetlenebb mozgásában, tömegével vannak ugyanis Nyugaton olyanok, akik a nagyvárosokhoz közeli, de csendes környezetből jelentkeznek be munkahelyükre, ötvözve a kellemest a hasznossal.
Minden ötödik lefoglalt éjszaka olyanokhoz fűződik, akik legalább egy hónapra vették ki az adott magánszállást.
A vidéki foglalások 45 százalékkal ugrottak meg 2019-hez képest, míg az összes foglaláson belül a legalább egy hétre szólóak aránya alig marad el az 50 százaléktól. Az átlagos szobaár egy év alatt 20 százalékkal 154 dollárra emelkedett. Az Airbnb vezetése a folyó negyedévre 1,41 és 1,48 milliárd dollár közötti bevétellel számol, ami jócskán meghaladja a Refinitiv 1,24 milliárd dolláros elemzői konszenzusát.
A hátizsákos utazók mellett a luxuskategóriára vágyók száma és költése is alaposan megnőtt a pandémia visszaszorulásával. A Hilton szállodalánc egészében a szobakihasználtság a 2020. negyedévi 20,7 százalékról 61,3 százalékra javult egy év alatt, hasonló arányról kedvező tendenciákról számolt be kedden a Marriott-lánc is.
A teljes tavalyi év a Hilton esetében 34 százalékkal magasabb, 5,8 milliárd dolláros bevételt hozott, ehhez a záró negyedév duplázódott teljesítménnyel, 1,8 milliárddal járult hozzá. A tavalyi nyereség pedig 407 millió dollár volt, szemben a 2020-as 720 millió dolláros veszteséggel. Az egy kiadott szobára eső átlagos napi bevétel 128 dollár volt tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.