A Volkswagennél nem hisznek abban, hogy a globális csiphiány az idei év végéig rendeződhet, talán a második félévtől fokozatosan enyhülhet a helyzet – nyilatkozta az Automobilwoche magazinnak Murat Aksel, a konszern beszerzésekért felelős igazgatósági tagja. Hozzátette, hogy a pandémiából való kilábalással olyan pluszkereslet jelentkezett a piacon, amit az időközben a szórakoztatóelektronikai és technikai eszközök gyártóinak kiszolgálása felé elmozdult félvezetőipar nem tud kiszolgálni.
A jelentős szállítási csúszások miatt azonban a járműgyártók a kártérítések követelése helyett inkább a szorosabb együttműködés kialakítására tesznek lépéseket. Jövő évtől lényegesen jobb és tervezhetőbb lesz a helyzet, akkor ugyanis már kezdenek termelésbe állni az új csipgyártó kapacitások – bizakodott Aksel.
A VW-konszern alá tartozó Porschénél sokkal optimistább hangokat hallani. A szintén a német szaklapnak nyilatkozó Porsche igazgatósági tag, Detlev von Platen szerint a csiphiány sem akadályozhatja meg a luxus sportautó-gyártót, hogy a tavaly rekordévet is felülmúló forgalmat bonyolítson le. Igaz von Platen nem a beszerzésekért, hanem az értékesítésekét és a marketingért felel az önállóan működő cégnél.
A Porsche mentette meg a VW-konszern tavalyi évét, eladásai 11 százalékkal 301 915 darabra nőttek, s ha tudják tartani ezt a tempót, akkor 335 ezernél is több Porschét tudnak eladni.
A csiphiány drámai méreteket öltött a Fordnál, amely ezen a héten nyolc észak-amerikai gyárában is radikálisan csökkenti a termelést. Michiganben, Chicagóban és a mexikói Cuautitlanban teljesen leállnak, Kansas Cityben a Ford F-150-es pickupokat gyártó szalagoknál tartanak szünetet, de ott a Transit kisteherautók gyártása egy műszakban még folytatódik. Dearborn, Kentucky és Louisville szintén egy műszakra áll át, míg a kanadai Oakville-ben a túlórákat szüntetik meg. A Ford árfolyama tíz százalékot veszített arra a hírre, miszerint a folyó negyedévben a beszállítói lánc anomáliái miatt nem tudják teljesíteni a terveiket.
Ahogy a Volvo sem:
a svédek árfolyama 18 százalékot zuhant az idén, mivel hiába az óriási kereslet, a csiphiány miatt képtelenek lépést tartani a megrendelői igényekkel.
A negyedéves gyorsjelentését pénteken közlő vállalat a múlt hónapban csak 47 561 autót értékesített, Európában 24,8, Amerikában 12,8 százalékkal esett vissza a forgalma.
A Mercedesnél ezúttal nem a csiphiány, hanem a dízelbotrány miatt szomorkodhatnak.A dél-koreai versenyhatóság hétfőn 16,9 millió dolláros bírsággal sújtotta a céget, amely úgy manipulálta az emisszió csökkentésére szolgáló berendezéseket, hogy azok a beépített illegális szoftver révén teszteléskor alacsonyabb emissziós értékeket mutassanak ki, mint amit a jármű normális üzemben produkál.
Dízelbotrány: a Mercedes sem úszta meg bírság nélkülA Volkswagen 2015-ös lebukásával kipattant dízelbotrány füstje az egy hete már Mercedes-Benzként működő Daimlert is megcsapta. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.