BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Geelynél még nem látják az alagút végét

Már a saját csipfejlesztést is tervbe vették a vezetők.

Az egyre emelkedő nyersanyagárak és a globális csiphiány visszavetik az idén a Geely Automobile Holdings értékesítéseit és nyereségtermelését – közölte a kínai autógyártó szerdán, amikor bemutatta 12 százalékos profitcsökkenésről számot adó 2021-es gyorsjelentését. 

Fotó: Shutterstock

A társaság – amelynek főtulajdonosa Eric Li – a Volvo Carsban és Daimler AG-ban (jelenleg Mercedes-Benz Group AG) szerzett részesedéseinek köszönhetően messze a legkedvezőbb anyagi helyzetben működő kínai autógyártó, az előző évben 4,85 milliárd jüan (761,64 millió amerikai dollár; 1 jüan = 53 forint) nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 5,53 milliárddal (jelenlegi árfolyamon: 855 millió dollár). Árbevétele viszont egytizedével, 101,6 milliárd jüanra (16 milliárd dollár) emelkedett.

Csoportunk pénzügyi teljesítménye 2021-ben elmaradt a menedzsment várakozásától, amit elsősorban a félvezetőbeszállítások egész évben tapasztalt akadozása okozott

– áll a Geely Automobile közleményében.

Hozzátették, a kínai autópiacon tomboló öldöklő verseny, a nyersanyagárak egekbe emelkedése és a világjárvány miatti egyéb piaci zavarok is csillapodni nem akaró, nehéz helyzetet teremtenek a csoport számára. Amit Jerry Gan vezérigazgató még azzal egészített ki, hogy a vállalat egyedi csipektől és globalizált ellátási láncoktól való függőségét a jövőben egyebek között a lokális beszerzések erősítésével és saját csipfejlesztéssel kívánják mérsékelni.

A konszern a sokasodó gondok dacára ebben az évben a tavalyihoz mérten 24 százalékkal több, nagyjából 1,65 millió járművet adna el.

Exportértékesítéseit főként a délkelet-ázsiai, közel-keleti és nyugat-európai piacokon bővítené. 

A vállalat igazgatósága részvényenként 0,21 hongkongi dolláros osztalékfizetést javasol a tavalyi eredmény után. 

A kínai újautó-értékesítés tavaly felszálló ágba került, amihez hozzájárult a környezetkímélő energiaforrásokkal működő járművek népszerűsége is. Az iparági vezetők azonban figyelmeztettek, hogy Oroszország ukrajnai inváziója tovább súlyosbíthatja az ellátási láncok zavarait.

A Geely részvényei szerdán másfél százalékkal, 11,96 hongkongi dollárra drágultak. Az elmúlt 12 hónapban egyébként a papírok 40 százalékkal gyengültek. Ettől függetlenül Eric Li jelenleg is a leggazdagabb kínai autómogul, vagyonát a Forbes 25 milliárd amerikai dollárra becsüli, bár ebben nem kis része van a Mercedesnek és a Volvónak is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.