BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Határok között, de engedélyezi a blokklánc cégek hirdetéseit az NFL

Érdekes döntés a korábban kifejezetten sok kriptoreklámnak helyet adó bajnokságtól.

Az NFL közelében régóta köröznek a különböző kriptocégek, a legutóbbi Super Bowl hirdetéseinek is jelentős részét a digitális fizetőeszközökkel kapcsolatos szolgáltatások adták, mint például a Coinbase saját szervereit túlterhelő  Ám úgy tűnik, hogy a vezető amerikai futball liga mégis szeretné ezeket az együttműködéseket ésszerű keretek között tartani – derül ki a The Verge összeállításából.

Így a ligában szereplő csapatok ugyan együttműködhetnek a kriptók mögött álló több évtizedes technológiát, a csak bővíthető, törlésmentes adatbázist, a blokkláncot népszerűsítő cégekkel, ám közvetlenül nem hirdethetnek különböző kriptovalutákat és a rajongók számára sem adhatnak el zsetonokat. A szponzorációk sem tarthatnak tovább három évnél, hogy a rugalmasságot biztosítani lehessen, így 

egyik csapat sem számíthat arra, hogy a Los Angeles Lakers vagy a Miami Heat kosárcsapatához hasonlóan évtizedekre egy kriptotőzsde nevét viselje a stadionja.

Fotó: VALERIE MACON / AFP

A csapatok ugyan reklámozhatnak NFT-ket, ám ehhez a hivatalos logójukat nem használhatják fel, kivéve, ha a ligával együttműködve teszik ezt. Tavaly a szezon legszebb pillanataira mutató linkekből az NFL már létrehozott a Dapper Labs nevű céggel egy NFT piacteret.

A rajongói zsetonok tilalma valahol érthető is, miután decemberben a brit reklámhivatal megtiltotta a hasonló eszközök hirdetését az Arsenal futballcsapatának. 

Ráadásul a legtöbb ilyen zsetonnak otthont adó Socios kriptotőzsde vezérigazgatójával szemben az árfolyamok manipulálásával kapcsolatos vádak fogalmazódtak meg.

A csapatok tulajdonosait szombatra hívta össze a bajnokság, hogy a változásokat megvitassa velük. A mostani lépés ellenére azért azt sem lehet mondani, hogy az NFL különösebben visszafogott lett volna a kriptovaluták promótálása terén, így több mérkőzés jegyei mellé járt emlék NFT, köztük a legutóbbi Super Bowl-éhoz is.

A gyűjthető, Magyarországon inkább a kosárlabdával kapcsolatos kártyáiról ismert Paninival együttműködve digitális amerikai foci kártyák létrehozásáról is született megállapodás, melyek NFT-ként kelhetnek új életre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.