Az NFL közelében régóta köröznek a különböző kriptocégek, a legutóbbi Super Bowl hirdetéseinek is jelentős részét a digitális fizetőeszközökkel kapcsolatos szolgáltatások adták, mint például a Coinbase saját szervereit túlterhelő Ám úgy tűnik, hogy a vezető amerikai futball liga mégis szeretné ezeket az együttműködéseket ésszerű keretek között tartani – derül ki a The Verge összeállításából.
Így a ligában szereplő csapatok ugyan együttműködhetnek a kriptók mögött álló több évtizedes technológiát, a csak bővíthető, törlésmentes adatbázist, a blokkláncot népszerűsítő cégekkel, ám közvetlenül nem hirdethetnek különböző kriptovalutákat és a rajongók számára sem adhatnak el zsetonokat. A szponzorációk sem tarthatnak tovább három évnél, hogy a rugalmasságot biztosítani lehessen, így
egyik csapat sem számíthat arra, hogy a Los Angeles Lakers vagy a Miami Heat kosárcsapatához hasonlóan évtizedekre egy kriptotőzsde nevét viselje a stadionja.
A csapatok ugyan reklámozhatnak NFT-ket, ám ehhez a hivatalos logójukat nem használhatják fel, kivéve, ha a ligával együttműködve teszik ezt. Tavaly a szezon legszebb pillanataira mutató linkekből az NFL már létrehozott a Dapper Labs nevű céggel egy NFT piacteret.
A rajongói zsetonok tilalma valahol érthető is, miután decemberben a brit reklámhivatal megtiltotta a hasonló eszközök hirdetését az Arsenal futballcsapatának.
Ráadásul a legtöbb ilyen zsetonnak otthont adó Socios kriptotőzsde vezérigazgatójával szemben az árfolyamok manipulálásával kapcsolatos vádak fogalmazódtak meg.
A csapatok tulajdonosait szombatra hívta össze a bajnokság, hogy a változásokat megvitassa velük. A mostani lépés ellenére azért azt sem lehet mondani, hogy az NFL különösebben visszafogott lett volna a kriptovaluták promótálása terén, így több mérkőzés jegyei mellé járt emlék NFT, köztük a legutóbbi Super Bowl-éhoz is.
A gyűjthető, Magyarországon inkább a kosárlabdával kapcsolatos kártyáiról ismert Paninival együttműködve digitális amerikai foci kártyák létrehozásáról is született megállapodás, melyek NFT-ként kelhetnek új életre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.