A Sony és a Honda közösen fejleszt villanyautókat, ezt a két társaság pénteken közölte a nyilvánossággal. Ezzel a lépéssel gyakorlatilag a lemaradásukat igyekeznek közösen behozni, ugyanis eddig a Honda nem igazán jeleskedett a villanyautók gyártásában, míg a Sony az önvezető autózás és az új rendszereket kiszolgáló elektronikai fejlesztésekben halmozott fel versenyhátrányt előbbre tartó riválisaihoz képest.
A két cég most egy közös vállalat alapításával teszi meg az első lépést lemaradásuk csökkentéséhez, s ehhez más partnereket is szívesen fogadnak.
Az együttműködés pénzügyi alapjairól nem beszélt a két cég vezetője pénteki közös tokiói sajtótájékoztatóján.
Újságírói kérdésre Mibe Tosihiro, a Honda vezérigazgatója elmondta, elképzelhető ugyan, hogy a vegyesvállalat részvényeit a tőzsdére vigyék, így szerezve pluszforrásokat, ám egyelőre nem ebben gondolkodnak. Ígéretük szerint 2025-ben dobják majd piacra első teljesen elektromos hajtású járművüket, bennfentesek szerint a logikusnak látszó Sonda márkanéven. Mibe Tosihiro ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Honda a közös vállalattól függetlenül folytatja saját elektromos járműstratégiáját és fejlesztéseit.
Az együttműködés keretében mindegyik fél azt teszi, amihez a legjobban ért, azaz a Honda a felépítmény és a formaterv kidolgozását, valamint a gyártást vállalja magára, míg a Sonyra marad az elektronikai fejlesztés, a mobilitási szolgáltatásokhoz kapcsolódó technika és technológia biztosítása. Utóbbi nem a fán terem, úgyhogy a japán óriásvállalatnak ehhez a szigorú szakmai tudást is meg kell szereznie, igaz, a szenzorgyártás területén már meglehetős tapasztalattal rendelkezik.
A szakmai kompetenciák megszerzése persze részben pénzkérdés, hiszen a számos, eltérő fejlettségi szinten dolgozó startup és már befutott vállalkozás is dolgozik ezen a terepen. A Sonynak pedig nagyon jól megy, a pénze megvan az esetleges akvizíciókhoz, így ahhoz is, hogy az új generációs autók táguló piacának kulcsfontosságú szereplőjévé váljon. A Sony vezérigazgatója, Josida Kenicsiro januárban már bejelentette a Sony Mobility megalapításának a tervét, lehet, hogy ebbe társul majd be a Honda, de ez végül is szervezeti kérdés.
A klímavédelem, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló globális kihívásokra válaszul a technológiai óriásvállalatok felismerték, merre tart a jövő közlekedése, és azt, hogy ebből az átállásból nem szabad kimaradniuk. Ráadásul a villanyautókhoz nem is kell annyi alkatrész, mint a belső égésű motorokkal szereltekhez, így gyártásuk is könnyebb. Nem véletlen, hogy a technológiai szektor óriásai közül a Huawei, a Xiaomi, a Foxconn, a Samsung – és talán a mindig titkolózó Apple is – errefelé összpontosítja fejlesztési forrásait.
A Sony január elején már jelezte, hogy
tavasszal egy leányvállalatot hoz létre Sony Mobility néven az e-autó-piaci lehetőségeinek feltérképezésére, akkor vegyesvállalatról még nem volt szó, de ez szakértők szerint logikus lépésnek mutatkozott.
Josida Kenicsiro, a Sony elnök-vezérigazgatója akkor a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásárhoz (CES) kapcsolódó sajtótájékoztatóján megjegyezte, hogy cége a képalkotási és -érzékelési, a felhőszolgáltatási, az 5G- és a szórakoztatóelektronikai piacon már bizonyított, és képes arra, hogy új szintre emelje a mobilitás fogalmát.
S ha már ott volt, Josida fel is libbentette a fátylat a Sony első város terepjárójának, a Vision-S 02-nek a prototípusáról. A modellt ugyanarra az elektromos platformra építették, mint a Vision-S 01-es kupét, amelynek tesztpéldányai 2020 decembere óta róják az európai utakat. Nem PlayStationről van szó, a Sony valóban kilép a virtuálisból a valós világba, felvillanyozva az elektromosautó-gyártás iránt amúgy is fogékony befektetőket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.