Az április elején elstartolt, a Wizz Airnél 2023-asnak nevezett új üzleti évben a hazai fapados légitársaság – a világjárványt maga mögött hagyva – a kereslet ugrásszerű növekedését tapasztalja az utazási főszezon közeledtével. A menedzsment ugyanakkor tisztában van vele, hogy a kereskedelmi környezet gyorsan változhat az infláció és a világszerte szigorodó monetáris politika hatására.
A jelenlegi negyedévben azonban a foglalási mutató elérte a 85 százalékot, nyárra pedig 90 százalék fölötti telítettséggel számolnak. Az utazási kedv növekedése, a háztartások javuló jövedelmi helyzete a kulcsfontosságú piacokon, a közel teljes foglalkoztatottság és a bérinfláció mind a fellendülést támogatják. A Wizz Air bízik ultraalacsony költségmodelljében, hiszen a fogyasztók a legjobb ár-érték arányt választják a piacon.
A már megkezdett üzleti évben a cég teljes mértékben kihasználná időközben kibővített, változatosabbá vált hálózatát. Váradi József vezérigazgató egyebek között kiemelte, az első és második negyedévében 30, illetve 40 százalékkal nagyobb kapacitással repül a cég, mint 2019-ben, a bizonytalan helyzetre tekintettel ugyanakkor nem ad pénzügyi iránymutatást az előttünk álló évre.
A lezárt, 2022-es évben egyébként a Wizz 166 százalékkal, 27 millió fő fölé növelte utasai számát, míg bevételei 125 százalékkal, 1,66 milliárd euróra híztak. Az EBITDA-ágon elszenvedett veszteség nagyjából a tizedére, 19 millió euróra csökkent, azaz közel került a pozitív tartományhoz. A nettó veszteség viszont 11,5 százalékkal, 643 millió euróra nőtt. Zsugorodott a diszkont-légitársaság készpénzállománya is, mégpedig közel 15 százalékkal, ám az időszak végére még így is 1,38 milliárd eurója maradt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.