A Maruti Suzuki India hét, legfeljebb tíz éven belül teljesen leáll a fosszilis üzemanyagokat felhasználó járművek gyártásával – írta az Economic Times, a cég egyik magas beosztású vezetőjére hivatkozva. CV Raman, a Maruti technikai vezérigazgató-helyettese annyiban helyesbített, hogy csak benzinnel hajtott motorokról van szó, hiszen a dízelesek gyártásával már 2020 áprilisában leálltak, ugyanakkor nála sokkal kevésbé környezetkárosító sűrített földgáz (CNG) a porondon marad egy ideig.
Az elektromos autók mellett hosszabb távon a bioüzemanyagokkal tankolt járművek is „játszanak”, rájuk is komoly piaci igény mutatkozik Ázsia második legnépesebb országában. Az első teljesen elektromos Maruti tömeggyártását 2025-re tervezik, s az egy városi terepjáró (SUV) modell lesz. Az átállás azonban nem lesz egyszerű, az elektromos autók ugyanis jóval drágábbak lesznek, mint a fapados benzines társaik.
CV Raman szerint 30-40 ezer kilométert kell megtenni ahhoz, hogy az árkülönbözetet eltüntessék, az indiaiak pedig jellemzően évi tízezer kilométert tesznek meg autóikkal, ennyi az átlagos futásteljesítmény. A megtérülési idő felgyorsításához a Maruti elsősorban a flottavásárlókra alapoz, irányukból várható jelentős kereslet a zéró emissziós modern járművekre.
Megoldandó feladat még az utak menti elektromos töltőhálózat sűrítése, ugyanis jelenleg csak minden negyedik autós tudna áramot vételezni akkumulátorai feltöltéséhez. Ez is a telephellyel rendelkező flottavásárlók malmára hajtja a vizet. Az is igaz, hogy a klímacélok elérésében az elektromos autózás elterjesztése sokat nem segít, hiszen India áramellátását 70 százalékban jelenleg is szenes erőművek adják.
A kormányzat célja, hogy 2030-ra az újautó-eladásokban már 30 százalékos részarányt képviseljenek a tisztán elektromos autók. Ekkorra az ország szén-dioxid-kibocsátását a 2005-ös szint 55 százalékára tervezik leszorítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.