A Toyota egy kis méretű, elektromos hajtású szedán piacra dobását tervezi Kínában még az idén. A bZ3 néven futó modell a második Toyota jelvényt viselő, tisztán elektromos autó a japán cég kínálatában. Az azonos alap-infrastruktúrára épített nagy testvérének, a bZ4X városi terepjárónak (e-SUV) a forgalmazását még az év elején kezdték volna meg a világ legnagyobb autópiacán, csakhogy a más országokban kísérleti jelleggel megkezdett értékesítés kudarcba fulladt, a terepjárót műszaki hibái miatt a nyáron szervizekbe rendelték, az ötezer eladott járművel azóta sem lehet biztonságosan közlekedni.
A kerékcsavarok hirtelen irányváltásnál vagy fékezésnél kilazulhatnak, a kerék pedig önálló útra indulhat. Tragédia ebből nem következett be, viszont
a Toyota mérnökei értetlenül állnak a jelenség előtt.
A megoldás megtalálásáig a cég csereautót, árengedményt ígért a tulajdonosoknak, de kész az e-autó visszavásárlására is. Az előzmények tehát nem túl biztatók a bZ3 debütálása előtt.
Rossz ómen az is, hogy a pekingi hivatalos bemutatót áprilisban a járvány kiújulása miatt kénytelenek voltak lefújni. Az élet azonban nem áll meg, a Toyotánál töretlenül bíznak a beyond Zero (bZ) sorozat sikerében.
A 4,7 méteres hosszával a Corolla méretéhez hasonló jármű fejlesztésében a kínai BYD villanyautó-gyártó is szerepet vállalt, akkumulátorokat is szállít hozzá. A gyártásban viszont nem vesz részt, azt a Toyota egyik kínai vegyesvállalatánál kezdik meg.
Méghozzá a FAW csoporttal közös tiencsini üzemükben, ugyanazokon a szalagokon, amelyeken a bZ4X-eket szerelték össze.
Az éves kapacitást 30 ezerre tervezik, ami a piac méretéhez képest igen szerénynek tűnik.
A Toyota másik kínai autógyártó partnere, a GAC Motors nem vesz részt ebben a projektben. A Reuters forrásai szerint a bZ3 árát 30 százalékkal a méretkategóriájába eső Tesla Model 3 ára alá lövik be, azaz közel 12 millió forintnyi jüant kérnek majd érte. A bZ3 két motorváltozattal jön ki, az egyik 184, a másik 224 lóerős teljesítményre képes.
A modell a kiszivárgott hírek szerint Európában is kapható lesz 2024-től,
ehhez a gyártókapacitást jóval nagyobbra kell majd méretezni.
A hibrid hajtásra esküdő Toyota jókora késéssel kezdi meg a tisztán elektromos hajtású autók gyártását, végül a befektetői és a környezetvédelmi oldalról érkező nyomásnak volt kénytelen engedni a világ legnagyobb járműgyártó vállalatcsoportja. A társaság 57 milliárd dolláros programot hirdetett még tavaly arra, hogy 2030-ra villamosítsa a modellpalettáját.
Az összeg felét tisztán elektromos járművek fejlesztésére fordítják. Mindazonáltal nem bíznak az elektromos forradalom gyors lefolyásában, azzal számolnak, hogy villanyautó-eladásaik az évtized végén csak évi 3,5 milliónál tartanak majd, ez a jelenleg legyártott teljes éves Toyota-mennyiség alig több, mint harmada.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.