Az autóipar csipbeszerzései a jövő év végéig feszítettek maradhatnak – mondta a Le Parisien című francia napilapnak vasárnap Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.
A következő évtől, tehát 2024-től aztán egy kicsit enyhülhet a helyzet, mivel a félvezetőgyártók is érdekeltek az új üzletekben, különösen, mivel emelik is az árakat
– tette hozzá a Fiat és a Peugeot egyesülésével létrejött olasz–francia autógyártó első embere.
Az elmúlt néhány évben a világjárvány hatására visszaeső csipkínálat miatt a globális autógyártók több millió autóval kevesebbet állítottak elő előzetes terveikhez képest.
Az utóbbi időben a szűk keresztmetszet ugyan enyhülni kezdett, ám a probléma állandósuló új költségeket okoz a gyártóknak.
Franciaországban például az akadozó alkatrészellátás továbbra is korlátozza az újautó-értékesítéseket. Noha az új gépkocsik regisztrációja 5 százalékkal nőtt a múlt hónapban a szombaton közzétett ágazati adatok szerint, ugyanakkor az év eleje óta közel 12 százalékkal zsugorodott.
Fitch: válságtűrő üzemmódba kapcsol az európai autóiparNincs könnyű helyzetben az európai autóipar: a Fitch Ratings hitelminősítő friss elemzése szerint a szektor leghamarabb 2024-ben érheti el a pandémiát megelőző év, azaz 2019 teljesítményét. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.