Jól állnak a következő hónapokra szóló foglalások az EasyJetnél, a gazdasági nehézségek dacára az idei télen és jövő nyáron sem lesz gond a járatai iránti kereslettel – közölte a cég csütörtök reggel.
Az októberi brit iskolai szünetre és a karácsonyi hétre szóló jegyeladások meghaladták a világjárvány kitörése előtti szintet,
a december végéig tartó három hónapban várhatóan 20 millió körüli jegyet adnak el, ami a tavalyi év azonos időszakához mérten 30 százalékos növekedést jelent.
Sőt, a menedzsment már most látja, hogy a nyári foglalások is ígéretesen alakulnak.
A bizonytalan makrogazdasági környezettel számos erősségünk tudatában nézünk farkasszemet
– mondta Johan Lundgren vezérigazgató.
A szeptember végén lezárt nyári negyedévben egyébként, amikor a brit fapados légitársaság általában a legnagyobb nyereséget szokta begyűjteni, akár a 685 millió fontos korrigált eredményt is elérhetik, de ezzel együtt sem tudják ellensúlyozni az év korábbi szakaszában a repülőtéri munkaerőhiány és a pandémiás korlátozások miatt elmaradt hasznot.
Így aztán az üzleti évben az
EasyJet adózás előtti éves vesztesége 170 és 190 millió font (1 font = 495 forint) között lesz, amely nagyjából megfelel a 180 millió font körüli elemzői konszenzusnak.
Hasonlóan bizakodó szellemben nyilatkozott a Wizz Air vezérigazgatója is az Indexnek. Váradi József szerint nem múlt még el az olcsó repülőjegyek kora, a jövőben sem lesz luxus a légi utazás. Az orosz–ukrán háború ugyan stresszfaktor az iparág számára, ám
a nehezített gazdasági pálya valamelyest még kedvez is a diszkont-légitársaságoknak, mivel az utasok a kedvezőbb árú viteldíjak felé fordulnak.
A drága kerozin kapcsán rámutatott, hogy míg korábban 30 százalék körül volt az üzemanyag súlya a cég költségein belül, ez mostanra 50 százalékra emelkedett. Ezt azonban olyan ciklikus tényezőnek tartja, amely szerinte változni fog.
A Wizz fedélzetén idén 33 százalékkal többen repülnek, mint a békeidőkben, amikor mintegy 40 millió utasa volt a szolgáltatónak, azaz az utak száma várhatóan eléri az 53 milliót
– tette hozzá.
A vezérigazgató azt is kiemelte, hogy felülmúlta várakozásait a Wizz Air közel-keleti fogadtatása, ezért a jövőben további befektetéseket terveznek erre a piacra.
A Wizz részvényei csütörtökön délelőtt Londonban 1 százalék alatti mértékben drágultak, míg az EasyJeté ugyanannyival gyengültek.
A Covid-pánik szintjére ereszkedtek vissza a Wizz Air részvényeiAz Erste szerint két év múlva rekordprofit várható. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.