A Nio vezérigazgatója értékesítési nehézségekre figyelmeztet az első fél évben a kínai kereslet várható alakulása miatt – írta meg a Bloomberg.
William Li, a Nio alapítója és vezérigazgatója szerint a kínai elektromosautó-gyártóra nehéz hónapok várnak az első fél évben, mivel a kormányzati támogatások csökkentése és az általános gazdasági lassulás visszafogja a keresletet a távol-keleti országban.
A vásárlók valószínűleg megpróbálják leadni a megrendeléseiket még az év vége előtt, amikor az elektromos járművekre vonatkozó állami támogatások várhatóan fokozatosan kifutnak – mondta Li egy tájékoztatón, miután a vállalat bemutatta legújabb modelljeit egy hétvégi rendezvényen, a közép-kínai Hofejben. „Az ellátási láncoknak és a fogyasztói bizalomnak is időbe telik, amíg helyreáll a járványból” – mondta Li, hozzátéve, hogy májusra vagy júniusra várja a teljes helyreállást.
A sanghaji székhelyű gépkocsigyártó termelését felborították a járvány hatásai. Kína kezdeti szigorú ragaszkodása a zeró-Covid-politikájához hátráltatta a termelést, a logisztikát és a szállítást, majd a kormány politikájának megváltoztatása a fertőzésszámok hirtelen megugrásához vezetett, ami miatt Niónak nem sikerül teljesíteni az évi 150 ezer autóra szóló leszállítási célját.
Li a Bloombergnek adott vasárnapi interjújában elmondta, a Nio célja, hogy a beszállítókkal közösen egy olyan rendszert hozzon létre, amely nyilvánosan elérhetővé teszi félvezetők és a nyersanyagok aktuális készletadatait, valamint a rendelkezésre álló termelési kapacitást. Ha a kínálatban vagy a keresletben változások következnek be, akkor minden szereplő felkészül a gyors reagálás érdekében – mondta Li. Egyúttal felszólította az autógyártókat és a beszállítókat, hogy az esetleges pánikvásárlások miatt észszerűen adjanak le csiprendeléseket.
A Nio az elmúlt két évben együttműködött az alkatrészgyártó partnerekkel, hogy szükség esetén munkásokkal támogassák egymást – mondta Li.
Az új energiahajtású járművek – tisztán elektromos és hibridautók – kiszállításai a kínai márkakereskedésekbe várhatóan elérik a 6,5 milliót az év végére, 2023-ban pedig 8,4 millióra nőhetnek – közölte a Kínai Személygépkocsi Szövetség a hónap elején. Ennek ellenére az éves növekedési ütem lassul.
A Tesla kivételével az iparág veszteséges lehet az idén, tekintettel az EV-akkumulátorok nyersanyagköltségeinek hatalmas megugrására – mondta Li.
A Nio, amely eddig a prémiumvásárlókat célozta meg járműveivel, a vezérigazgató szerint 2024-ben tervezi első tömegpiaci modelljének bevezetését. A társaság emellett saját akkumulátorok és csipek fejlesztésére, illetve gyártására összpontosít – mondta.
A vállalat azt tervezi, hogy 2025-re 25 tengerentúli piacon lesz jelen, köztük az Egyesült Államokban, és 2024-ben akarja elérni a nullszaldót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.