Jól sikerült az ünnepi szezon a Ryanairnél, az ír fapados légitársaság 11,5 millió utast szállított decemberben, ezzel 3 százalékkal a világjárvány előtti – 2019-es – szintre emelkedett az utasforgalom.
A legnagyobb európai diszkont-légitársaságot az egy évvel korábbihoz képest kétmillióval több közlekedő választotta tavaly decemberben, novemberhez képest pedig mintegy 300 ezer utassal többet reptettek.
Az előző hónaphoz hasonlóan átlagosan mindössze az ülések 8 százaléka maradt üresen a legutóbbi lezárt hónapban. A járatkihasználtság éves alapon nagyot javult, 2021 decemberében még 81 százalékos töltöttségi szintet ért el.
Az ír társaság a mögöttünk hagyott naptári évben 160,4 millió utast szállított, több mint a dupláját, mint 2021-ben.
A vállalat március végén zárja a 2023-as üzleti évét, melynek során 166,5 millió utassal számol az előző évi 149 milliós forgalom után. A jelenleg futó üzleti év első kilenc hónapja során ebből 133,5 millió teljesült.
Erősen zárta a 2022-es évet a legfőbb rivális Wizz Air is, amely 58,4 százalékkal megugró, 4,18 milliós decemberi utasszámról számolt be tegnap. A járatkihasználtság eközben 84,5 százalékra emelkedett. A magyar hátterű fapados tavaly 45,6 millió utast szállított, ezzel – a Ryanairhez hasonlóan – duplázott.
Az ír légitársaság részvényei fél százalékkal erősödtek szerda reggel, a Wizz Air kurzusa 3,5 százalékkal ugrott meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.