A Build Your Dreams, azaz a BYD elég erős ahhoz, hogy a kínai kereslet visszaesése és a vevő megszerzéséért kibontakozott árcsökkentési verseny ne okozzon számára gondot – ezt azt követően közölte az autó- és akkumulátorgyártó óriásvállalat, hogy frissen publikált negyedéves gyorsjelentésében tizenegyszeres nyereségről adott számot. Az alapításának huszadik évfordulóját ünneplő BYD 96 millió dollárról 1,06 milliárdra gyarapította negyedéves profitját, ami Vang Csen-fu elnök szerint ékes bizonyítéka annak, hogy jó úton járnak.
Vang emlékeztetett arra, hogy a BYD profittermelésben szintet lépett, üzemi haszonkulcsa egyetlen év alatt 4-ről 17 százalékra nőtt, igaz, szerdai hongkongi sajtótájékoztatóján azt nem részletezte, hogy a markáns javuláshoz a konszern egyes üzletágai milyen mértékben járultak hozzá.
A BYD a többi között bányákat is üzemeltet, hogy saját készítésű akkumulátoraihoz megfelelő mennyiségű nyersanyaga legyen, ezenkívül minden téren arra törekszik, hogy saját gyártásra áttérve függetlenítse magát a beszállítói láncoknál tapasztalt problémáktól. A 288 ezer főnek munkát adó
cég vertikálisan integrált felépítésének köszönhetően a gumiabroncs és a szélvédők kivételével gyakorlatilag mindent maga gyárt.
Még a csipeket is, ami jelentős versenyelőnyt jelent számára. Sőt, saját építőipari kivitelező vállalattal is van, hogy házon belül oldja meg a fejlesztésekhez, terjeszkedéshez szükséges feladatokat, így az ezzel járó profit is nála csapódjon le.
Tavaly a BYD bevételeinek 77 százaléka származott az autógyártásból és a hozzá közvetlenül kapcsolódó termékek értékesítéséből. Az éves tiszta nyereség három és félszeresére, 2,44 milliárd dollárra nőtt a 12 százalék erejéig a Warren Buffett befektetési társasága, a Berkshire Hathaway tulajdonában lévő BYD-nél. Az összbevétel eközben duplázódott, 61,45 milliárd dollárra gyarapodott.
Az idei év elejével az új generációs autók piacán – a gáláns állami támogatási program kivezetésének eredményeként – „vásárlói vákuum” jött létre, amely utóbb a hagyományos üzemanyaggal hajtott járművek piacára is átterjedt. A keresletcsökkenésre válaszul adott,
a Tesla által kirobbantott negatív árversenyben a BYD erősödni is tudott a többiek rovására.
Az első két hónap kereskedelmi adatai szerint a BYD az új generációs, azaz elektromos, hibrid- vagy hidrogénhajtású autók piacán bővülő modellkínálatával 41 százalékos részesedést ért el, míg a fő riválisának tekintett Tesla nyolc százalékig jutott. A BYD az utóbbi négy hónapban másodszor előzte meg a Volkswagent, és lett forgalma alapján első a világ legnagyobb autópiacán.
Az előzésben a frissen piacra dobott Dynasty és Ocean plug-in hibrid és tisztán elektromos autók játszották a fő szerepet. Tavaly a BYD darabszámot tekintve megduplázta a teljesítményét – 1,86 millió autó –, az idei elő negyedévben pedig 80 százalékos bővülésről számolt be Vang Csen-fu elnök. Január-februárban 316,4 ezer, a kínai gyáraikban készült BYD talált gazdára. (Másutt nincs személyautó-összeszerelő üzemük, az amerikai terjeszkedésük egyelőre zátonyra futott.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.