A lengyel Allegro csoport 444 millió dolláros veszteséggel zárta a 2022-es üzleti évét, szemben a 2021-es 253 millió dolláros nyereséggel. A Kelet-Közép-Európa legnagyobb e-kereskedelmi vállalatának számító Allegro eredményét a Magyarországon is aktív Mall internetes áruház cseh üzemeltetőjének meglehetősen nagy port felverő felvásárlása rontotta le, de a vele kibővült Allegro csoport már az idei első három hónapban visszatér a nyereségtermeléshez – ígérte közleményében a cég vezetése.
Az árbevétellel tavaly sem volt baj, az 68 százalékos emelkedéssel 2,1 milliárd dollárra gyarapodott, s az Allegro üzemi szinten is meg tudta tartani nyereségességét, ezen a soron 4 százalékos plusszal, kereken félmilliárd dollárt tüntettek fel az éves jelentésükben. Ebből egyedül a negyedik negyedéves lengyelországi tevékenységük 164 millió dollárt képviselt.
Ez éves alapon 41 százalékos pluszt takar, vagyis ellentmondani látszik a lengyelországi kiskereskedelem összeomlásával riogató beszámolóknak. A záró negyedév kiugró adata a cégvezetést is meglepte, az általuk felkért elemzők konszenzusa ennél 2,3 százalékkal kisebb üzemi profitot vetített előre.
A negyedik negyedévben egyre markánsabban látszott a fogyasztói magatartás megváltozása, az vásárlók az egyes termékkategóriákban inkább az olcsóbb cikkeket tették a kosarukba, tudván, hogy az energiaszámlákra és a megélhetésre több pénzt kell tartalékolniuk
– mondta Jon Eastick, az Allegro pénzügyi vezetője egy lapinterjúban, hozzátéve, hogy nem csak a vásárlók, az Allegro is takarékoskodik, megfogja a kiadásait a bizonytalansági tényezőkkel terhelt gazdasági és feszült politikai környezet közepette. Raktárakat, egységeket vonnak össze a hatékonyabb működés érdekében, egyben létszámstopot is elrendeltek, azaz nyolcezer alatt tartják alkalmazottaik számát.
A Mall csoport teljes integrációja egyszeri költségekkel jár, ezt letudva már könnyebben tervezhetik a jövőt. A cseh e-kereskedelmi szektor egyébként meghatározó jelentőségű a régióban, a Mallon kívül az Alza és a Kifli is onnan nyújtogatja csápjait a magyar piac felé.
Az élelmiszer- és energiaárak kiugró növekedése tavaly jókora lökést adott az inflációnak, amely Kelet-Közép-Európát kiemelten sújtotta, és komótos lassulása ellenére még az idén is velünk marad. Az Allegro legnagyobb piacán, Lengyelországban negyedszázados csúcsot döntött a pénzromlás üteme, a múlt hónapban 18,4 százalékra ugrott az éves árindex.
A negatív fogyasztói hangulat ellenére az Allegrónál optimistán tekintenek a jövőbe:
frissített kitekintésük szerint hazai piacukon 20-23 százalékos javulás várható az üzemi eredményükben, a bevételük 20-22 százalékkal gyarapodhat. A 2020 októberében a varsói tőzsdén debütáló Allegro mára 64 százalékot veszített piaci kapitalizációjából, ebből a csütörtökön publikált gyorsjelentés mellé felvázolt pozitív jövőkép 12 százalékot hozott vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.