Újrafazonírozza magát a pandémia által rettenetesen legyengített Cathay Pacific Airways. A hongkongi légitársaság három, masszív veszteségeket hozó éven van túl, de hogy tényleg legyűrte-e a kórt, az majd csak idén derül ki. Mindenesetre Ronald Lam vezérigazgató bizakodó, mint jelezte, 2022 második felében már megvillant egy vaku az alagút végén, és a fénye lassan elér hozzájuk.
Izgalmas fejlődési szakaszba lépett a légitársaság az Ázsia egyik legfontosabb légi közlekedési csomópontját képező Hongkong újbóli felemelkedésének folyamatában. A veszteségek lefaragása most mindennél fontosabb a HK Express fapadost és az Air Hong Kong cargovállalatot is magában foglaló Cathay csoport számára, amely
a tavalyi évet 834,4 millió amerikai dolláros veszteséggel zárta.
A cég előzetes várakozási sávjának alján landoló mutató az előző évinél 18 százalékkal durvább mínuszt jelez. Bevétele éves szinten szerény 12 százalékkal, 6,5 milliárd amerikai dollárra nőtt, amiben a kínai vezetés által kőkeményen betartatott zéró-Covid-politika és a vele járó utazási korlátozások nagyban közrejátszottak.
Miután tavaly december közepén a korlátozásokat egyik napról a másikra felszámolták Kínában, a visszatérő utazási kedv, a határnyitás alapvetően meghatározhatja majd a Cathay csoport idei évét, s közelebb repülhetnek kitűzött céljukhoz, hogy a pandémiát megelőzően a világ – utasforgalom alapján számított – nyolcadik legnagyobb légitársaságának címét mielőbb visszaszerezzék, ahogy a légi teherszállításban a harmadik helyüket is. Az utóbbit szintén a zéró-Covid-politika miatt veszítették el. A csoport a dolgozóinak a negyedét is elbocsátotta a pandémia idején.
Tavaly 13,4 százalékkal kevesebb, 1,15 millió tonna árut szállítottak, cargogépeik kihasználtsága eközben 81,4 százalékról 70,6 százalékra esett vissza.
Ennél sokkal jobb a kihasználtság az utasszállításban, ahol a 2021-es 31 százalékról 73,6 százalékra ugrott a mutató.
Pedig ebben olyan statisztikaromboló mélypontok is benne vannak, mint 2022. március 12., amikor is írd és mondd összesen 58 utast szállított a Cathay Pacific. A 2019-es kapacitásaikat 2024-ben érik csak el. A pontosság nem hongkongi erény, a tolerálható idősávban landoló gépeik aránya 86-ról 80 százalékra csökkent.
Pozitívumként értékelhető az is, hogy a flotta szén-dioxid-kibocsátása 5,6 millió tonnáról 4,9 millióra csökkent tavaly. Ez nagyban köszönhető a megfiatalodó, 10,8 éves átlagéletkorú gépparknak, amely 222 repülőt számlál, s amely az idén tizenegy új géppel bővül. A gyorsjelentésre 1,4 százalékos erősödéssel reagált a Cathay Pacific árfolyama a hongkongi tőzsdén, de a pandémia kezdetéhez képest még mindig 20 százalékos mínuszban jár a légitársaság kurzusa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.