Frissítette a Wizz Air részvények értékelését a Concorde Értékpapír Zrt. részvényelemzője, Bukta Gábor ajánlása továbbra is eladás, és a 12 hónapos céláron sem változott érdemben, az eddigi 20,5 font helyébe 20,6 lépett. Az aktuális piaci ár hétfő reggel 27,3 font volt, jelentős, 2,5 százalékos felhúzással indították a hetet a Wizz-papírok.
Nincs okunk az eladási ajánlás megváltoztatására – érvelt Bukta Gábor, aki hangsúlyozta: a kilátások változatlanul negatívak a részvénnyel kapcsolatban.
„Az előfoglalások alapján brutálisnak ígérkező nyári időszak, valamint az emelkedő jegyárak miatt kialakult túlzott lelkesedés előbb-utóbb alábbhagyhat a befektetők körében, miközben a légi ipari részvények számára szezonálisan gyenge áprilistól szeptemberig tartó időszakba érkeztünk” – olvasható a hétfőn publikált elemzésben.
A légitársaság jelenlegi pénzügyi évre vonatkozó eredmény előrejelzése meglehetősen magas a menedzsment részéről, a Concorde-nál viszont kételkednek a járvány előtti jövedelmezőség visszaállíthatóságában.
Ennek több oka van: egyrészt nem biztos, hogy a flottát a járvány előtti időszakra jellemző hatékonysággal (kihasználtság) lehetne működtetni, másrészt az árfolyam jelenleg meglehetősen magas, így aligha vonzó hosszú távú befektetési célra.
A Wizz Air részletes forgalmi adatait a Concorde-nál úgy értékelik, hogy a társaság új piacai (Abu-Dzabi, Szaúd-Arábia) várhatóan csak 1-2 év múlva válnak jövedelmezővé. Van persze pozitív fejlemény is, például a februári 93,3 százalékos, valamint a márciusi 92,2 százalékos ülőhely-kihasználtság. A tendencia alapján 92 százalékos átlagos töltöttség várható a pénzügyi évre, amely 66,3 millió utassal zárulhat jövő márciusban.
Kérdéses a jegyárak alakulása, mivel a részvényelemző szerint a magas infláció negatívan hat a repülőjegy-keresletre. A költségek emelkedhetnek: a magas kamatlábak miatt mindenképp drágul a flotta fenntartása.
Három egymást követő veszteséges év után a 2024-es pénzügyi év már nyereséggel zárulhat, 382 millió eurós üzemi eredménnyel és 229 millió euró nettó profittal. Mindezek persze borulhatnak, ha a kockázatok felerősödnek: ilyen például az ellátási láncok lehetséges fennakadásai (sztrájkok, gyártási problémák az Airbusnál), vagy a bántóan magas szintre felszökött eladósodottság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.