Pénzügyi évének március végéig tartó második negyedében a 65 centes piaci várakozáshoz képest 74 cent részvényenkénti nettó nyereséget (EPS) termelt a Starbucks. Az amerikai kávézólánc az előző év azonos időszakában még mindössze 59 cent EPS-t gazdálkodott ki.
A vállalat bevételei eközben 14,2 százalékkal, 8,72 milliárd dollárra nőttek, könnyedén túlszárnyalva a 8,41 milliárd dolláros elemzői konszenzust.
A március végéig tartó három hónapban a cég nettó nyeresége 35 százalékkal, összesen 908 millió dollárra emelkedett.
A Starbucks profitjának kifejezetten jót tettek az áremelések, úgy tűnik, a fogyasztók vették a kanyart. Ráadásul a kulcsfontosságú kínai üzletág is fellélegezhetett, hiszen Peking véget vetett az újra és újra elrendelt Covid-lezárások korszakának.
Összességében a Starbucks globális értékesítési volumene 11 százalékkal nőtt, részben a negyedév során világszerte megnyitott 464 új kávézónak köszönhetően is.
Noha a negyedéves számok meghaladták az elemzők várakozásait, a részvényárfolyam a tőzsdén kívüli elektronikus kereskedésben 5 százalékkal lefordult, amit a CNBC szerint Rachel Ruggeri pénzügyi igazgató óvatos kommentje váltott ki, hiszen a topmenedzser a figyelemre méltó eredmények dacára utalt rá, hogy az év végi eredményeket még sok minden befolyásolhatja.
Ráadásul a menedzsment sem javított a cég kilátásain, ehelyett megerősítette, hogy idén 10-12 százalékos bevételnövekedésre, valamint 15-20 százalékos korrigált EPS-növekedésre számítanak.
A Starbucks kedden 114,46 dolláron záró részvényeit a Refinitiv elemzői konszenzusa 115 dolláros medián célár mellett tartásra ajánlja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.