A kínai Great Wall Motor feljelentette a pekingi hatóságoknál BYD nevű riválisát, azt állítva, hogy két legkelendőbb hibrid modellje nem felel meg a kibocsátási előírásoknak, és ezzel Kínában ritkán előforduló, hatalmas nyilvános vitát robbantott ki – írta a Reuters csütörtökön.
A feljelentésben foglaltakat igazoló dokumentumokat állítólag már április 11-én benyújtották a kínai környezetvédelmi minisztériumhoz és az ipari és információs minisztériumhoz, valamint a piacszabályozó hatósághoz is.
Az egész Kínában – a Teslát is megelőzve – a legtöbb autót eladó BYD visszautasította az állítást, mondván, járművei megfelelnek a kínai károsanyag-kibocsátási előírásoknak, és jogi lépéseket helyezett kilátásba a Great Wall ellen.
Az összecsapás nyomán mindkét cég részvénykurzusa lefordult a hongkongi tőzsdén.
A Great Wall – Kína első tőzsdén jegyzett autógyártója – papírjai 7,5 százalékkal, míg a BYD részvényei 5,4 százalékkal zuhantak, miközben a Tesla az amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben közel 4 százalékkal, 186 dollár fölé lőtt ki.
A vád szerint a BYD két legkelendőbb modelljét, a Qin Plus és a Song Plus plug-in hibrideket olyan nyomás nélküli üzemanyagtartályokkal szerelték fel, amelyekből a benzin sokkal gyorsabban elpárolog, mint az előírásoknak megfelelő, nyomás alá helyezett tankokból.
Az üzemanyagtartály nyomása azért problémás a plug-in hibridek esetében, mert ezeket úgy tervezték, hogy időszakosan kizárólag elektromos energiával működjenek, azaz a benzinnek sokkal hosszabb ideig kell a tankban maradnia, mint egy normál belső égésű motorral hajtott jármű esetében.
Ezért a hibridekben és plug-in hibridekben széles körben használt, nyomás alatt álló tartályokat úgy tervezték, hogy csökkentsék a párolgást, és így megfeleljenek a járművek által kibocsátott benzingőz mennyiségére vonatkozó szabályoknak.
A Reuters úgy véli, a Great Wall vásárolhatott néhány BYD-et, amelyeket független bevizsgáló részvétele nélkül tesztelhetett le.
A BYD menedzsmentje amúgy magát az újabb hatósági vizsgálatot üdvözölte.
Reméljük, mindenki úgy cselekszik, hogy az az iparág és a kínai márkák számára előnyös legyen
– emelték ki.
Világelső lett a kínai autóexport, a nagy testvérrel már Japán sem győzi a versenytA kínai világelsőség valószínűleg az egész év folyamán fennmarad, mivel a helyi autógyártók szövetsége szerint az ország gépkocsiexportja az idén mintegy 30 százalékkal, négymillió darabra nőhet, ami messze meghaladja Japán éves előrejelzését. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.