A szállásfoglalásokat értékesítő Airbnb közzétette az első negyedéves pénzügyi jelentését a keddi tőzsdei kereskedés lezárulta után. A vállalat több mutatóban is rekordot döntött az első negyedévben.
A cég bevételei 20 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, ami az eddigi legnagyobb az év ezen időszakában. Az 1,82 milliárd dollár megfelel a Bloomberg 1,79 milliárdos elemzői várakozásának. Az EBITDA korrigált eredménye 262 millió dollárral magasabb a Wall Street becslésénél, ami szintén csúcseredmény. Az egy részvényre jutó nyereség 18 cent volt, ami szintúgy meghaladta az elemzők 17 centes várakozását. A lefoglalt vendégéjszakák és egyéb szolgáltatások 121,1 millió dolláros bevétele 19 százalékos növekedést jelez, viszont egymillióval elmarad a becsléstől. A foglalások napi átlagára ugyanannyi volt, mint tavaly, 168 dollár.
A vállalat a tulajdonosoknak írt levelében kifejtette, hogy a jelenlegi vendégéjszaka-állományuk körülbelül 25 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban. Hangsúlyoztq három stratégiai prioritását is, amelyek a következők: legyen a felhasználóik közt a vendéglátás ugyanolyan népszerű, mint az utazás; legyenek megfizethetőbbek a bérlemények; valamint a cég világszerte növelje a jelenlétét. A szállásszolgáltató 2,5 milliárd dolláros részvény-visszavásárlást is bejelentett.
A részvényeseket tájékoztatta arról is, hogy a nyári szezont megelőzően a tavalyi év hasonló időszakához képest több marketingcélú kiadással számolnak a foglalások felpörgetésére. Az Airbnb célja a vendéglátással kapcsolatos tudatosság növelése. Közölte, hogy a versenyképesség megőrzéséért új eszközöket nyújt a vendéglátóknak, amelyekkel reálisabbá teheti az árképzéseiket.
Az átlagos ár csökkenésével számol a második negyedévre egy elemző, mivel a fogyasztók megfizethetőbb szállások felé kacsingatnak.
A verseny igen szoros az Airbnb, a Booking.com és az Expedia közt – világított rá Nicholas Cauley, a Third Bridge szakértője a Reutersnek. A vállalat egyébként már az év elején arra számított, hogy a turisták visszatérnek az alacsonyabb árú bérleményekhez, így a hirdetéseik főként a költségtudatos fogyasztókat célozzák.
A szállásszolgáltató 2,35 és 2,45 milliárd dollár közötti bevételre számít a június 30-ig tartó három hónapban, ami megfelel az elemzői várakozásoknak, ám figyelmeztetett, hogy a foglalások elmaradhatnak az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
A befektetők rögtön reagáltak: az Airbnb részvényei 15 százalékot estek a szerdai nyitás előtti kereskedésben, amit később a piac kissé korrigált.
A platform jövőre integrálja az OpenAI továbbfejlesztett GPT-4 chatbotját, ami a felhasználói élményben nagy változás lesz – írja a Business Insider.
A lakhatási válság miatt korlátozzák az Airbnb-t az egyik uniós országbanPortugália az országot kínzó lakhatási válság elhárítása érdekében megszünteti az úgynevezett aranyvízumot, és megtiltja, hogy újabb lakásokat használjanak az Airbnb-n vagy más szervezeten keresztül rövid távú bérbeadásra. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.