Jól megy, de mehetne még jobban a bolt az Allegrónál: Kelet-Közép-Európa legnagyobb e-kereskedelmi cégcsoportja a márciussal zárt negyedévben 133,2 millió euróra növelte lengyelországi divíziójának üzemi eredményét, 29,7 százalékkal felülmúlva az egy évvel korábbit.
A társaság lengyelországi árbevétele 379,3 millió euróra nőtt, ez 22,7 százalékos bővülést takar, míg a cseh üzletágat is beszámítva 515,4 millió euró volt a csoportszintű bevétel. Az utóbbi 66,7 százalékkal több a tavalyinál, de ebben az év közben „aranyáron” megvásárolt – Magyarországon is aktív – Mall csoport fogalma is benne van.
A Mall konszolidációja egyébként még mindig rengeteg feladatot ad az Allegro vezetésének, a csehek forgalma 2,7 százalékkal csökkent, üzemi szinten pedig 15,5 millió eurós veszteséggel zárták a negyedévet.
A termékeiket az Allegro platformjain árusítóktól beszedett jutalék 57 bázisponttal, 11,02 százalékra nőtt, a hirdetési bevételek pedig 48 százalékkal nőttek a lengyel piacon. Az Allegro a költségeinek leépítésével reagált a dinamikájából veszítő e-kereskedelmi forgalomra.
A folyó negyedévben is kitart a lendület a lengyel e-kereskedelmi piacon,
ahol Roy Perticucci vezérigazgató szavai szerint éves összevetésben 16-18 százalékkal nőhet a forgalom és 13-16 százalékkal a kiigazított üzemi szintű nyereség. A cseheknél viszont a negatív előjel dominál: a második negyedévre a forgalomnál 3-6 százalékos visszaesést vetítenek előre, az üzemi veszteség pedig 26,6 millió euróra emelkedhet.
Az Allegro a megemelkedett kiszállítási költségekből is egyre többet terhel át a kereskedőire. Novemberben például az Amazont követve 22 százalékkal növelték ezt a költségelemet, ám Perticucci szerint ez nem okozott feszültséget, és a forgalomra sem nyomta rá a bélyegét. Az első negyedév mérlegéhez tartozik, hogy
az Allergo aktív felhasználóinak a száma elérte a 14,2 milliót,
saját tulajdonú csomagautomatáinak (One Box) hálózata már több mint 2700 egységet számlál. Az egy aktív felhasználóra eső negyedéves online költség tíz százalékkal, 796 euróra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.