Még a visszafogott elemzői várakozásokat sem tudta teljesíteni a H&M az idei második negyedév során, a svéd divatáruház teljesítménye mind a forgalmat, mind a nettó árbevételt nézve csalódást okozott.
A H&M az előző negyedévhez képest változatlan forgalomról számolt be, amelynek okaként a kedvezőtlen időjárási körülményeket tüntették fel a vállalatnál: az értékesítési volument tekintve az elemzők az előző év azonos időszakához képest egyszázalékos bővülést valószínűsítettek, de a cég pénzügyi mutatói ettől elmaradtak.
A helyi devizában mért forgalom stagnálása mind éves, mind negyedéves viszonylatban lassulást jelent.
A H&M második negyedéves nettó árbevétele a visszafogott áremelések hatására hat százalékkal 5,36 milliárd dollárra növekedett, ugyanakkor ez a bővülés sem érte el az elemzői előrejelzéseket, amelyek hétszázalékos növekedésről szóltak.
A vállalat közleményéből ugyanakkor kiderült, hogy a harmadik negyedév kezdetét jelentő június elején a cég forgalma erős rajtot vett, így a várható nyári eladásokat illetően optimista a cég vezetése.
A visszafogott eredmények mögött az elemzők szerint jelentős részben a H&M árpolitikája állhat: a svéd divatáruház ugyanis saját növekvő költségeit csak vetélytársainál kisebb mértékben hárította át a vevőkre, ami alacsonyabb áremelésekkel, így alacsonyabb mértékben növekvő árbevétellel járt.
A gyenge második negyedéves forgalmi adatok a vállalat részvényárfolyamát – minden bizonnyal a pozitív jövőkép nyomán – erősödő pályára állították: a svédországi kereskedés első fél óráját követően a cég papírjai 6,7 százalékos emelkedést könyveltek el, megközelítve ezzel a kurzus idei csúcsértékét.
A H&M közvetlen riválisa, a spanyol Inditex csoport áprilisban 13, míg májusban 16 százalékos forgalomnövekedést könyvelt el éves összehasonlításban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.