Egyre kisebb a vesztesége és egyre gyorsabban nyeri vissza a pandémia előtti formáját a tengeri üdülőutak egyik meghatározó világpiaci szereplője, a Carnival csoport, amely rekordot jelentő 4,91 milliárd dolláros bevételt ért el a május végével zárt második üzleti negyedévében, az egy részvényre eső korrigált eredménye (EPS) pedig 31 cent lett.
Mínuszban természetesen, hiszen a Carnival ezen mutatója még nem nem jött vissza a vízszint fölé, de egy éve ilyenkor még 1,64 dolláros részvényenkénti veszteségről számoltak be. A Refinitiv elemzői konszenzusa szerint bevételeinek 98,5 százalékkal, 4,77 milliárd dollárra kellett volna nőniük, az EPS-t pedig 34 centre várták.
Az adózott veszteség 407 millió dollár volt, ez is a tervezett sáv pozitív végéhez esett közelebb. Az utasforgalomra nem lehet panasz, a befizetésekre sem, hiszen
történelmi csúcsra, 7,2 milliárd dollárra hízott a leendő utasok által letétbe helyezett előleg.
A korábbi rekordot a 2019-es év második negyede tartotta 6 milliárd dollárral. A cégvezetés a második negyedévre 98 százalékos foglaltság mellett 6-700 millió dolláros EBITDA-t várt, ez a felső szinthez közelítve 681 millió dollár lett. Éves kitekintésében pedig 3,9-4,1 milliárdos eredménnyel lettek volna elégedettek ezen a soron, százszázalékos vagy a fölötti kihasználtság mellett.
Ezt az EBITDA-célt most 4,10-4,25 milliárdosra javították, ebből 2,05-2,15 milliárd dollárt az augusztussal záruló három hónapban terveznek megtermelni. Ezt az üzleti negyedévet viszont már 0,95-1,05 milliárdos kiigazított, adózott nyereséggel szeretnék zárni.
A csúcsszezonra már a pótjegyeket is eladták, azaz 107 százalékkal szelik a habokat a csoport luxus-óceánjárói.
A kitűnőnek ígérkező szezonnak köszönhetően az üzleti év egészén veszteségét a 8–20 centes részvényenkénti sávba szállították le a korábbi 28–44-esről.
A hajózási társaság járatai tehát immár telt házasak, a pandémia idején elrendelt kényszerszünet csőd közeli állapothoz vezetett, de a tulajdonosok a tartalékok feltárásával és tőkeinjekciókkal mentőövet dobtak a Carnivalnak. Elemzők szerint a történelmi magasságokba szökött infláció sem tesz keresztbe a jegyértékesítéseknek, sőt, a bizonytalan gazdasági helyzetben az emberek inkább a tartós fogyasztási cikkeik beszerzését, pótlását halasztják el, hogy egy körutazásra fizessenek be, kalandra, élményre és lazulásra vágyva.
A JPMorgan adatai szerint az amerikai lakosság körutazásokra és repülőutakra fordított kiadásainak részaránya 80 bázisponttal nőtt, miközben a ruházati cikkekre és lábbelikre 230 bázisponttal kevesebb jutott az elkölthető jövedelemből. Különösen a X generáció, azaz az 1965 és 1981, valamint az ezredfordulósok, vagyis az 1981 és 1996 közöttiek lelkesedése nőtt meg.
Ennek az állhat a hátterében, hogy a karrierjük során már olyan jövedelmi szinthez értek, hogy megengedhetnek maguknak egy tengeri luxusutazást is – egyszer biztosan.
A Carnival Corp. részvényárfolyama az utóbbi 12 hónapban 64 százalékkal emelkedett, és az elemzők többsége továbbra is optimistán ítéli meg a részvény jövőjét. A hajózási társaság teljesítményét követő 22 elemző közül közül tizenketten vételre ajánlják az értékpapírt. A JPMorgan és a Bank of America a múlt héten felminősítette a Carnival Corp. részvényeit, felülsúlyozásra javasolva azokat a befektetési portfóliókban.
A Carnival csoport a Cruise Line, a Princess Cruises, a Holland America Line, a Seabourn, a P&O Cruises, a Costa Cruises, az AIDA Cruises, a Cunard és a Holland America Princess Alaska Tours tengerhajózási társaságból áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.