Minden korábbinál nagyobb, kilencszázmillió angol font – mintegy 1,1 milliárd dollár – értékű szerződést kötött a Manchester United és az Adidas hétfőn, melynek keretében a következő tíz évben is a német sportszergyártó szállítja majd a patinás angol futballklub számára a hivatalos mezeket.
A kevesebb mint két héttel a 2023–24-es Premier League-szezon rajtja elé időzített üzlet 2035 júniusáig terjeszti ki a sportklub és a sportszergyártó együttműködését, és szezononként legalább 90 millió fontot hoz a csapat konyhájára. Az Adidas a 2015–16-os szezonban szerezte vissza az északnyugat-angliai klub mezszponzori jogát a Nike-tól ugyancsak rekordot jelentő, 750 millió fontért. Az amerikai rivális korábban 23 éven át öltöztette a Vörös ördögöket.
Az ügylet a férfi- mellett a női csapat sportszereire is kiterjed, a manchesteri klub mindkét szegmensben rekordszámba menő mezeladásokról számolt be az előző üzleti évében.
A szerződéshosszabbítás jelentőségét növeli, hogy a manchesteri gárda a legutóbbi bajnoki idényben Erik Ten Hag vezetőedző irányításával a harmadik helyen végzett a Premier League-ben, így ősztől ismét a Bajnokok Ligája csoportkörében játszhat majd.
A felek közötti eredeti megállapodás az éves kifizetések egy részét a klub Bajnokok Ligájában való részvételéhez köti a cég legutóbbi éves jelentése szerint. Ha a manchesteri alakulat két vagy több egymást követő szezonban nem játszik a BL-ben, akkor a megállapodás szerint az éves kifizetés 30 százalékkal csökken.
A Manchester United a hírek szerint továbbra is új tulajdonost keres, a jelenleg az amerikai Glazer család résztulajdonát képező klubért a brit Ineos vegyipari és energiaipari holding tulajdonosa, Jim Ratcliffe és a katari királyi család tagja, Jasszim bin Hamad al-Thani sejk játszik kiélezett meccset.
A Manchester United részvényei a rekordösszegű szerződés dacára 0,6 százalékos eséssel indították a hétfői kereskedést a New York-i tőzsdén. Idén 4 százalékos mínusznál jár a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.