BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyedi igényekből húzott nagy hasznot a Ferrari

Csökkenő eladott darabszám mellett is harmadával nőtt az olasz autógyártó nyeresége, az ügyfelek egyre inkább a személyre szabott sportautókat keresik.

Egy fokozattal feljebb váltott a második negyedévben a Ferrari, a luxusautókat gyártó legendás olasz vállalat harmadával megugró nyereségről számolt be szerdán, és egész éves céljait is magasabbra tette.

Ferrari Purosangue
Az első Purosangue modellek pár hónapja jelentek meg az utakon. Fotó: Shutterstock

A maranellói székhelyű vállalat nettó nyeresége 334 millió euróra – részvényenként 1,83 euróra – szaladt fel az egy évvel korábbi 251 millióról. 

A jelentős bővülés részben annak köszönhető, hogy a tehetős ügyfelek egyre nagyobb arányban éltek a sportautók személyre szabásának lehetőségével. A Ferrari ugyanis az elmúlt években jelentősen kibővítette opciós listáit, hatalmas választékot kínálva ügyfeleinek a fényezés, a belső anyagok és egyéb részletek kiválasztásához.

A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) hasonló ütemben 589 millió euróra nőtt. Az időszakra elkönyvelt 1,47 milliárd eurós bevétel 14 százalékkal haladta meg a tavalyit, még azzal együtt is, hogy 63 darabbal kevesebb, 3392 sportautót szállított le idén június végig. A gyártó Európában és Kínában is növelte autóeladásait, Észak- és Dél-Amerikában ugyanakkor két számjegyű visszaesést tapasztalt.

Az olasz vállalat most szállította le új Purosangue modelljének első példányait, a sporthaszonjármű kategóriába tartozó típus gyártása a második negyedévben indult meg. Az eladásokat elsősorban a 296 GTB, egy hathengeres hibrid sportautó, valamint a V8-as motorral hajtott Roma kupé és Portofino M kabrió hajtották. A gyártó hibrid modelljei a teljes leszállított mennyiség 43 százalékát adták, a szegmens tavalyhoz képest megduplázta eladási számait.

Az erős negyedév ismeretében a vezetőség is bátrabb célokat fogalmazott meg 2023 egészére, az árbevétel a korábbi előrejelzésben szereplőnél 100 millió euróval magasabb, 5,8 milliárd euró lehet, míg az egy részvényre jutó nyereség 6,25–6,4 euró között futhat be, szemben az eddigi, 6–6,2 eurós célsávval.

A Ferrari-részvények szerda délután 1,5 százalékot ereszkedtek a milánói börzén, idén azonban ezzel együtt is 43 százalékot robogott az árfolyam.

Évek óta megelőzhetetlen a Porsche

Egy brit piackutató szerint hatodik éve foglalja el a legértékesebb luxusmárka trónját a német autógyártó.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.