Egy fokozattal feljebb váltott a második negyedévben a Ferrari, a luxusautókat gyártó legendás olasz vállalat harmadával megugró nyereségről számolt be szerdán, és egész éves céljait is magasabbra tette.
A maranellói székhelyű vállalat nettó nyeresége 334 millió euróra – részvényenként 1,83 euróra – szaladt fel az egy évvel korábbi 251 millióról.
A jelentős bővülés részben annak köszönhető, hogy a tehetős ügyfelek egyre nagyobb arányban éltek a sportautók személyre szabásának lehetőségével. A Ferrari ugyanis az elmúlt években jelentősen kibővítette opciós listáit, hatalmas választékot kínálva ügyfeleinek a fényezés, a belső anyagok és egyéb részletek kiválasztásához.
A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) hasonló ütemben 589 millió euróra nőtt. Az időszakra elkönyvelt 1,47 milliárd eurós bevétel 14 százalékkal haladta meg a tavalyit, még azzal együtt is, hogy 63 darabbal kevesebb, 3392 sportautót szállított le idén június végig. A gyártó Európában és Kínában is növelte autóeladásait, Észak- és Dél-Amerikában ugyanakkor két számjegyű visszaesést tapasztalt.
Az olasz vállalat most szállította le új Purosangue modelljének első példányait, a sporthaszonjármű kategóriába tartozó típus gyártása a második negyedévben indult meg. Az eladásokat elsősorban a 296 GTB, egy hathengeres hibrid sportautó, valamint a V8-as motorral hajtott Roma kupé és Portofino M kabrió hajtották. A gyártó hibrid modelljei a teljes leszállított mennyiség 43 százalékát adták, a szegmens tavalyhoz képest megduplázta eladási számait.
Az erős negyedév ismeretében a vezetőség is bátrabb célokat fogalmazott meg 2023 egészére, az árbevétel a korábbi előrejelzésben szereplőnél 100 millió euróval magasabb, 5,8 milliárd euró lehet, míg az egy részvényre jutó nyereség 6,25–6,4 euró között futhat be, szemben az eddigi, 6–6,2 eurós célsávval.
A Ferrari-részvények szerda délután 1,5 százalékot ereszkedtek a milánói börzén, idén azonban ezzel együtt is 43 százalékot robogott az árfolyam.
Évek óta megelőzhetetlen a PorscheEgy brit piackutató szerint hatodik éve foglalja el a legértékesebb luxusmárka trónját a német autógyártó. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.