Ha keserves munkával, megszorításokkal és elbocsátásokkal is, de a Zoomnak sikerült talpon maradnia a pandémiát követő zavaros időszak után. Ezt támasztja alá a Zoom hétfői New York-i tőzsdezárás után kiadott üzleti jelentése, amely szerint a második negyedév megkönnyebbülést és növekvő bevételt eredményezett a sokak által már-már elparentált társaság számára.
A szolgáltatásaikért befolyt bevétel a tavalyit 3,6 százalékkal meghaladva 1,14 milliárd dollárra nőtt, miközben a Refinitiv elemzői konszenzusa leragadt 1,12 milliárdnál. Az egy részvényre eső kiigazított nyereség (EPS) 1,34 dollár volt, itt még nagyobb volt a meglepetés, hiszen a Wall Streeten csak 1,05 dolláros adatot vártak.
Az adózott nyereség 409,6 millió dollár volt, ennek elérésében számos új szolgáltatás, egyben a megrendelők hatékonyabb tárgyalási körülményeit kínáló kényelmi funkcióval kibővülő termékpaletta is nagy szerepet játszott.
A Zoom ugyanis előremenekül, stabilizálni kívánja helyzetét egy olyan piacon, ahol a többi között a Microsoft Teams vagy a Cisco Systems Webex videószolgáltatása nála sokkal kedvezőbb anyagi háttéttel és lehetőségekkel rendelkezik.
A Zoom ez utóbbiak piacára repült rá, sikerét a cégvezetés arra vezeti vissza, hogy a nagyvállalati felhasználókat sikerült magukhoz láncolnia megújult szolgáltatásaival.
A Zoommal leszerződött vállalatok száma globálisan 6,9 százalékkal, 218 ezerre nőtt a júliussal zárult üzleti negyedévben.
Szívmelengető adat a befektetők számára, hogy az egy évvel korábbi bázishoz képest 17,8 százalékkal, 3672-re nőtt a Zoomnál az utóbbi 12 hónapban legalább százezer dollárt elköltő cégek száma, ami stabil hátteret ad a jövőre nézve is.
A teljes vállalati ügyfélkörtől származó negyedéves bevétel 10,2 százalékkal, 659,5 millió dollárra gyarapodott, s e két tényezőt nagyra értékelte a piac, ami a gyorsjelentés közzétételét követő 4 százalékos árfolyam-emelkedésben is testet öltött. Ebben azonban az is benne volt, hogy a kilátásaikat felfelé srófolták.
Eszerint a folyó harmadik üzleti negyedévben is ütik az 1,03 dollárról szóló elemzői EPS-konszenzust, itt 1,07-1,09 dollár a célérték. A Refinitiv által megkérdezett szakértők 1,13 milliárd dollárról szóló átlagos bevételvárakozása viszont nem sokkal, de magasabb a Zoom felfelé korrigált 1,115-1,120 milliárd dolláros előrejelzésénél. A kaliforniai székhelyű társaság pénzügyi igazgatója, Kelly Steckelberg a gyorsjelentés számait és a kilátásokat ismertetve hangsúlyozta:
A Zoom megemelt bevételvárakozása egyértelműen a vállalati ügyfélkör megerősödésével számol.
A vállalat a jövő januárral záruló teljes, 2024-es üzleti évére vonatkozó prognózisát is felülírta: a bevételt a korábbi 4,47–4,49 milliárd dolláros sávot feljebb csúsztatva 4,49–4,50 milliárd dollár közé rögzítette, míg a kiigazított EPS-t a korábbi a 4,25–4,31 dolláros sávból a 4,63–4,67 dolláros tartományba emelte.
Ryan Koontz, a Needham & Co elemzője szerint mind a kilátások javításában és a negyedéves, várakozásokat felülmúló teljesítményben oroszlánrésze volt a költségek lefaragásának. Ugyanakkor úgy véli, hogy a Zoom számos új szolgáltatásának azonnali bevételnövelő hatása egyelőre mérsékelt lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.