Tizenegy százalékot ugrott kedden a Spotify részvényárfolyama az amerikai tőzsdei kereskedés elején, a befektetők azt díjazták, hogy a zenei streamingszolgáltató másfél év után ismét nyereségessé vált a legutóbbi negyedévben.
A svéd zeneipari óriás az előzetes várakozásokat jócskán felülmúlva 65 millió euró nyereséggel zárta a szeptember végéig tartó három hónapot. Az egy részvényre jutó nyereség 33 cent volt, ami már csak azért is kellemes meglepetés, mert az elemzők 22 centes eredményre számítottak, mínuszban.
A társaság a 2021 óta először könyvelhetett el negyedéves nyereséget, amit az alacsonyabb marketing-, valamint személyi kiadásokkal magyaráztak. A Spotify idén nyáron 200 dolgozóját – a teljes munkaerő mintegy 2 százalékát – bocsátotta el a bukdácsoló podcast üzletágat érintő átszervezés részeként.
A vállalat bevétele éves alapon 11 százalékkal 3,36 milliárd euróra emelkedett, ugyancsak egyaránt meghaladva a 3,33 milliárdos piaci várakozást és a cég előirányzatát. A cégnek bevált a bő egy évtized után idén először végrehajtott áremelés is, melynek keretében – előfizetési csomagtól függően – egy-két dollárral többet számláz továbbra is dinamikusan bővülő felhasználóbázisának.
A streamingszolgáltatást igénybe vevő havi aktív felhasználók száma egy év alatt 26 százalékkal nőtt, elérve ezzel az 574 milliót világszerte. Ezen belül a hirdetésmentes előfizetést választó prémiumfelhasználók száma 16 százalékkal 226 millióra emelkedett. Az LSEG elemzői konszenzusa mindkét felhasználói csoportban szerényebb bővülést vetített előre, előbbit 572, utóbbit 224 millió főre becsülve.
A társaság a hónap elején jelentette be, hogy a podcastok után újabb formátummal szélesíti kínálatát, és több mint 150 000 hangoskönyvhöz biztosít hozzáférést előfizetőinek. A szolgáltatás az Egyesült Királyságban és Ausztráliában már elindult, és még idén debütál az Egyesült Államokban is.
A részvényárfolyam a keddi megugrással együtt idén már közel 120 százalékot ralizott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.