BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Folytatódik a csörte: ismét az olasz kormányt támadta a Ryanair-vezér

A cég szabályozási kihívással néz szembe Olaszországban, ahol piacvezetőnek számít. Az ír fapados légitársaság hónapok óta vitázik Rómával, most egy trösztellenes vizsgálat miatt akadt ki Michael O’Leary.

Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója viccnek minősítette az olasz trösztellenes hatóság vizsgálatát, amely a fapados légitársaság járatainak árképzését vizsgálja. O’Leary populizmussal is vádolta az olasz kormányt egy Lisszabonban tartott sajtótájékoztatón – írja a Reuters.

Fotó: AFP

Ez csak olasz politika. Számtalan populista futkos Olaszországban

– mondta  a cégvezér. A Ryanair számos szabályozási kihívással néz szembe Olaszországban, ahol piacvezetőnek számít. Az ír fapados légitársaság hónapok óta vitázik Rómával: az olasz kormány szeptemberben megtiltotta a légitársaságoknak, hogy bizonyos szint felé emeljék a jegyáraikat a Szicíliára vagy Szardíniára tartó járataikon. Ezt később a kabinet visszavonta.

A trösztellenes ügynökség az árképzési algoritmusok lehetséges negatív hatásaira fog összpontosítani, és azt is vizsgálni fogja, hogy a jegyárakat és azok összetevőit hogyan ismertetik a nyilvánossággal. Róma azután ment neki a légitársaságoknak, hogy a nyáron brutálisan megugrottak a repülőjegyárak, különösen a Szardínia és Szicília szigetére induló járatokon.

A két sziget a szárazfölddel gyenge összeköttetésekkel rendelkezik, így a lakosoknak és a turistáknak sem marad más választásuk, mint a komp- vagy a légi járatok igénybevétele. A vállalatok pedig ki is használják az erőfölényüket. A római Fiumicino repülőtér és a szardíniai Cagliari közötti turistaosztályon egy út májusban átlagosan 99 dollárba került, pedig egy éve csak 46 dollárt kellett kicsengetni a Cirium elemzőcég adatai szerint, vagyis az árak több útvonalon legalább a másfélszeresükre ugrottak.

Négyből egy eurót visszaoszt a Ryanair

A nyári csúcsforgalomnak és az ennek apropóján 24 százalékkal megemelt jegyáraknak köszönhetőn rekordnyereséget vár a Ryanair a jövő márciussal véget érő üzleti évére. Az európai légi közlekedésben csak a jegyárak emelkedése a biztos, a megnövekedett utazási igényekre reagáló légitársaságok dolgát a gyors üzemben dráguló üzemanyagok, az infláció és a szabályozói tehetetlenség mellett a geopolitikai helyzet is nehezíti.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.