Egy meg nem nevezett magyar üzleti csoport előzetes ajánlatot tett a spanyol Talgo vonatgyártó vállalatra – közölte csütörtökön a vállalat. A csoport részvényenként 5 eurót ajánlana – áll a Talgo spanyol tőzsdefelügyelethez benyújtott bejelentésében. A vételár 28 százalékos prémiumot jelentene a részvények szerdai záróárához képest, amelyen a cég piaci kapitalizációja 495 millió eurót tett ki.
A Talgo nem tud róla, hogy a befektető esetlegesen nyilvános vételi ajánlatot is tenne-e
– közölte Gonzalo Urquijo, a Talgo vezérigazgatója.
A madridi tőzsdefelügyelet csütörtök reggel egy órára felfüggesztette a Talgo részvényeinek kereskedését.
A Lainformacion spanyol hírportál már korábban beszámolt róla, hogy egy magyar ipari csoport fontolgatja a Talgo megvásárlását. Jelenleg a Trilantic magántőkealap a Talgo fő részvényese.
A Talgo már régóta szeretne betörni a nemzetközi piacokra, de valahogy – az Alstom és a Siemens mellett – eddig nem sikerült jelentős sikereket elérniük szokatlan járműveikkel.
Egyedül a szaúd-arábiai nagy sebességű vasútvonalra sikerült jelentős mennyiséget, 36 szerelvényt eladniuk.
A Talgo vonatok különlegessége a teljesen zárt, csak műhelyben megbontható szerelvény, melyet egytengelyes forgóvázak kapcsolnak össze.
A szokatlan kialakítás miatt a jármű súlypontja alacsonyabbra kerül, nincsenek nehéz forgóvázak, a szerelvény pedig könnyebbé és stabilabbá válik. Így rosszabb minőségű pályán is stabilan fut, akár nagyobb sebességgel is, mint a hagyományos vonatok, mindezt jobb utaskomfort mellett.
Az egyedi kialakítás jobb utazási élményt is biztosít, továbbá a teljes szerelvény beszállómagassága is alacsonyabb. Az egy utasra jutó súly mintegy 200 kg-mal kevesebb, mint az ICE3 esetében.
Év eleje óta közel 16 százalékkal, 3,92 euróra drágultak a Talgo-részvények Madridban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.