BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Huawei Mate60 ProPassengers are shopping for a Mate 60 Pro phone at the Huawei Store at Xianyang International Airport in Xi'an, Shaanxi Province, China, on November 19, 2023. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Jobban érdekelte a fogyasztókat a Xiaomi és a Huawei, mint az iPhone a kínaiak fekete péntekén, a szinglik napján

Elemzők szerint október vége és november közepe közötti akciós időszakban az Apple értékesítési volumene elmaradt a Huawei a Xiaomi teljesítményétől. Az Apple kínai értékesítését állami korlátozások nehezítik, míg az agyondicsért hazai márkák erős hátszelet kapnak Peking irányából.

Az október 30. és november 12. közötti kéthetes akciózás során az Apple 4 százalékkal kevesebb okostelefont értékesített az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben a Huawei és a Xiaomi által eladott készülékek száma 66 százalékkal, illetve 28 százalékkal nőtt éves szinten a vizsgált periódusban – derül ki a Counterpoint Research elemzőcég adataiból. Ehhez érdemes hozzátenni, hogy a kínai e-kereskedelmi platformok nem közöltek értékesítési adatokat.

Huawei Mate60 ProPassengers are shopping for a Mate 60 Pro phone at the Huawei Store at Xianyang International Airport in Xi'an, Shaanxi Province, China, on November 19, 2023. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Az új Huawei egyre kapósabb Kínában.
Fotó: AFP

Kínában minden évben november 11-én tartják a szinglik napját, ami gyakorlatilag a kínai fekete pénteknek felel meg. De már a nevezetes nap előtt is leárazásokkal, akciókkal igyekeznek vásárlásra biztatni a fogyasztókat, ami idén kevésbé lehetett sikeres. Viszont a Huawei és a Xiaomi növekedése hozzájárult ahhoz, hogy az okostelefon eladások összességében 5 százalékkal nőttek a promóciós időszakban – írja a Nikkei Asia.

A jelenség több tényezővel is magyarázható. Az Apple szeptember végén adta ki iPhone 15 sorozatát, míg Huawei augusztusban dobta piacra dobta a Mate 60 okostelefon-családot. Utóbbi készülékekben egy 7 nanométeres Kirin 9000s csip dolgozik, amit a legnagyobb kínai csipgyártó, az SMIC készített. A közösségi médiában közzétett videók és tesztek tanúsága szerint a Mate 60 telefonok 5G mobilinternetre is képesek, 

így a Huawei hazai alkatrészekkel sikeresen kijátszotta a büntetőintézkedéseket.

Ebből kifolyólag a Mate 60 sorozat hatalmas támogatást kapott Kínában, a céget rendszeresen méltatja a helyi média, mivel megkerülte az Egyesült Államok által évekig gyakorolt exportellenőrzést, amely kezdetben megbénította a vállalat okostelefon-üzletágát. A Xiaomi október végén dobta piacra Mi 14 zászlóshajóját, eladásai a megjelenést követően meghaladták az 1 millió darabot.

Az Apple így egyenrangú versenytársakat kapott. Ehhez kapcsolódik, hogy Peking betiltotta az iPhone-ok használatát a teljes állami szférában, ide értve az olyan vállalatokat, amelyekben állami részesedés van. Az Apple a hazai riválisok által támasztott erős versennyel szembesül, miközben a kínai kormány is szorongatja.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a Xiaomi új telefonja a részvénypiacokon is hatalmas sikert aratott. Júniusi mélypontja óta a vállalat a hongkongi tőzsdén bemutatott több mint 60 százalékos ralival, mintegy 20 milliárd dollárral növelte piaci értékét, és ezzel a Hang Seng Tech Index legjobban teljesítő tagja lett, bár az elmúlt héten ismét enyhén gyengült.

Ez az igazi több lábon állás: belekóstol a villanyautó-gyártásba a Huawei és a Xiaomi

Felpörögtek a profilbővítésben gondolkodó okostelefon-gyártók: a Huawei már az előrendeléseket számolgatja, Xiaomi pedig heteken belül előáll első, kereskedelmi forgalomba kerülő luxuskategóriás villanyautójával. A Xiaomi első elektromos autójának sorozatgyártása decemberben indul Pekingben, kereskedelmi forgalmazását pedig jövő februárban kezdik meg 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.