A Louis Vuitton, a divatvilág egyik vezető szereplője több mint egy egyszerű luxuscég. Az 1854-ben alapított vállalat kifinomult stílusa és kivételes minősége miatt vált ismertté, és az elmúlt 170 év során folyamatosan megerősítette pozícióját a luxusmárkák elitjében. Ráadásul a vállalat a gazdasági élet egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát közel két évszázados történelme során: napjainkban az egyik legnagyobb kapitalizációval rendelkező európai részvénytársaság, amely mintegy 350 milliárd amerikai dollárnyi értéket képvisel (összehasonlításképpen: ez nagyjából a bruttó hazai össztermék közel kétszerese).
Előkelő második helyével olyan vállalatokat hagy maga mögött, mint például az üzleti szoftverfejlesztéssel foglalkozó SAP vagy éppen a telekommunikációs szektor egyik vezetőjének számító Deutsche Telekom. Ezenfelül a francia tőzsde, az Euronext Paris vezető vállalata.
A Louis Vuittont birtokló holding, az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE számos rangos luxusmárka – például a Christian Dior, a Fendi, a Tiffany & co., a TAG Heuer, a Bulgari vagy az Hublot – tulajdonosa is egyben. Alapítása után több mint száz év telt el, amíg 1989-ben tőzsdén jegyzett céggé vált. Historikus alapon összehasonlítva az LVMH-t és az S&P 500 indexet megállapíthatjuk, hogy a Covid–19 berobbanásával a részvény és az index értéke közel azonos, 35 százalék körüli értékcsökkenésen ment keresztül. Az esést követően a vizsgált elemek hasonlóan stabil növekedést mutattak az orosz–ukrán háború tavaly februári kitöréséig.
A háború és az egyéb geopolitikai faktorok következményeképpen beindult az infláció növekedése, amire a jegybankok kamatemelési ciklussal feleltek, amit mind az S&P, mind pedig az LVMH árfolyamgörbéje hasonlóképpen reagált le 2022 októberéig. A lényegi különbség ezután volt tapasztalható. Míg az S&P rendkívül szenzitív volt a piaci körülményekre, addig az LVMH abszolút rezilienciával kezelte ezt az időszakot. Árfolyamváltozás terén a korábbi 758-as értékről a következő hét hónapban új csúcsra tudott törni, míg az S&P azóta is próbál visszakúszni.
Ezt az időszakot a luxusszektor reneszánszaként is említhetjük. Azonban az októberi, harmadik negyedéves gyorsjelentésében a társaság a növekedés lassulásáról számolt be, alulteljesítve az elemzői várakozásokat. Az LVMH cégcsoporton belül a szeszes italokkal foglalkozó üzletágban tapasztalhattuk a legnagyobb csökkenést, ahol az előző negyedévhez képest 14 százalékkal esett vissza a bevétel. Mindent összevetve, a piaci körülmények és a gyengülő fundamentum befektetői bizalmatlanságot eredményeztek, ami egy 2023 novemberéig tartó eladási hullámban mutatkozott meg. Az ebben az időszakban tapasztalható 26 százalékos esést követően a részvényárfolyam novemberben stabilizálódni tudott a 680-700-as szinteken.
A Bloomberg által megkérdezett 36 elemzőből 28 vételre, 8 tartásra ajánlja a papírt. A piaci szakértők optimisták, mivel a jelenlegi árfolyamszintről közel 20 százalékos felértékelődést prognosztizálnak, az elemzői célárak összessége pedig eléri a 847-es szintet.
Meglátásom szerint az LVMH a jelenlegi árfolyamszintjén kifejezetten attraktív értékpapír lehet a befektetők számára. A potenciális árfolyamnyereség mellett a részvényesek 1,78 százalékos osztalékot is felvehetnek, illetve a javuló piaci környezet és a gazdaság élénkülése révén a cég a következő időszak egyik nyertese lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.