Felhörpinti a Courvoisier-t a Campari: az olasz likőrgyártó a kultikus francia konyakmárkával bővíti portfólióját. A vételár is méltó volt a Courvoisier-hez, amelytől 1,2 milliárd dollárért válik meg tulajdonosa, a minőségi szeszes italok piacán meghatározó szerepet betöltő japán Beam Suntory.
Bizonyos feltételek teljesülése esetén további 120 millió eurót fizetnek majd a japánoknak 2029-ben. A Camparinak 1860-as megalapítása óta ez lesz a legnagyobb felvásárlása, megelőzve az eddigi rekordot, amelyet a narancslikőrrel kevert ikonikus konyak, a Grand Marnier 2016-os, 490 millió eurós akvizíciójával ért el.
Szakértők szerint a Campari éléről jövőre távozó, a társaságot felvásárlásokkal bővítő Bob Kunze-Concewitznek ez volt az utolsó nagy és emlékezetes dobása.
Előrehoztuk idén a karácsonyt
– viccelődött Kunze-Concewitz az ügylet hivatalos bejelentését követő elemzői tájékoztatón, hozzátéve, hogy a Campari csoport a bevételnövekedésének a felét akvizíciókkal éri el, s célja, hogy minél közelebb kerüljön az ágazat két kiemelkedő szereplőjéhez, az ír Diageóhoz és a francia Pernod Ricard-hoz.
A Camparinak egyébként a Grand Marnier mellett volt már egy kisebb forgalmú és ismertségű konyakmárkája, a Bisquit. A Courvoisier révén a Campari elsősorban az észak-amerikai piacon erősíti pozícióit, a konyak értékesítéséből befolyó összeg 55 százaléka onnan származik.
Az 1828-ban alapított Courvoisier forgalma az idei első tíz hónapban 33 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, de ennek prózai oka van: az amerikaiak visszavettek a fogyasztásukból a történelmi magasságokba szökött inflációra válaszul.
Korábban, a pandémiát követően viszont szinte nyakalták a finom francia konyakot, ezt tapasztalva a kereskedők túlrendelték magukat, most viszont inkább a készletek leépítésével vannak elfoglalva, mint hogy újabb szállítmányokat rendeljenek meg – írja a Reuters.
Jelentős mennyiség fogy a francia konyakból a Távol-Keleten is, ott is kiemelten Kínában, ahol már a korábbi japán tulajdonos is aktívan hozzájárult a prémiumkategóriát képviselő ital népszerűsítéséhez.
Kunze-Concewitz elmondta, hogy a Courvoisier-től a Campari csoport forgalmának 9 százalékos bővülését remélik, továbbá az egy részvényre eső nyereség (EPS) 2 százalékos növekedését. A vételárat teljes egészében egy 24 hónapra szóló áthidaló bankhitelből finanszírozzák – írják a közleményükben.
A Campari bruttó marzsát 80 bázisponttal javíthatja a márka átvétele és forgalmazása. A gyártás és a palackozás értelemszerűen Franciaországban folytatódik. Ahogy eddigi nagybevásárlásai után, úgy most is
erős marketingkampánnyal fogja a Campari a világ négy leghíresebb konyakja közé sorolt Courvoisier fogyasztását az értő közönség figyelmébe ajánlani.
Greg Hughes, a Beam Suntory elnök-vezérigazgatója a Courvoisier eladását azzal indokolta, hogy cége az alaptevékenységére akar fókuszálni, az pedig a whiskygyártás. A japánok tulajdonában van a többi között a Jim Beam márka is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.