A jövőben sem tervez belépni az amerikai piacra a BYD, a folyamat ugyanis túl sok fronton lenne fájdalmasan bonyolult – mondta a BYD ügyvezető alelnöke, Stella Li a Yahoo Finance-nek. Li kiemelte: az amerikai piacra való betörést azonban nem csak politikai és diplomáciai akadályok nehezítik, de a tengerentúli piacon látott keresletcsökkenés is.
Li rámutatott: az amerikai elektromosautó-piacon látványos lassulás volt megfigyelhető az elmúlt hónapokban, főként a Ford és a General Motors EV-értékesítése bővült kisebb mértékben a vártnál.
A kereslet alacsony, azonfelül pedig minden bonyolult. A politikai és diplomáciai kockázatok jelentősek, mindennek pedig az az eredménye, hogy a fogyasztók nem mernének nyitni az új belépők felé. Ezért sem szerepel terveink közt az amerikai piacra való belépés
– magyarázta Li. A BYD ügyvezető alelnöke által említett keresleti visszaesésre már tavaly év végén felhívták a figyelmet egyes autógyártók, köztük a Ford és a GM, a két nagyvállalat pedig az erre való reakcióként vissza is fogta EV-termelését az idén.
Ehhez képest két hete arról cikkezett a világsajtó, hogy a BYD megvalósíthatósági tanulmányt készíttetett egy esetleges mexikói gyárberuházásról, s már javában tárgyal a helyhatóságokkal és a kormányzattal a potenciális helyszínekről és az állami szerepvállalás mértékéről. Szakértők az észak-amerikai piaci offenzíva lehetséges megindítását látják a BYD mexikói megjelenésében.
Vannak azonban arra utaló jelek, hogy Amerikában a kereslet nem a teljes elektromosautó-piac iránt esett vissza, csupán azon modellek iránt, melyeket a nagy amerikai gyártók kínálnak. A Kia és a Hyundai ugyanis megugró EV-iránti érdeklődésről számolt be tavaly év végén, a két koreai gyártó együttesen pedig annyi elektromos autót adott el, hogy azzal a Tesla mögött a második helyet is megkaparinthatták volna a szektorális értékesítési dobogón.
Az elektromosautó-értékesítés ugyanakkor nem csak az érdeklődés csökkenése miatt esett vissza: az LG Energy Solutions ugyanis 2024-es előrejelzésében a magas kamatkörnyezetnek az értékesítésre kifejtett negatív hatására hívta fel a figyelmet, ez az összefüggés pedig Elon Musk szájából is elhangzott nemrég a vállalat tavalyi éves eredményeinek ismertetésekor.
Aggódom a jelenlegi magas kamatkörnyezet miatt, ugyanis az emberek túlnyomó többsége hitelre vesz autót, így ha a kamatlábak magasak, a hitelek költsége is megugrik
– mondta akkor Musk. A kínai gyártókat az is akadályozná a piacra való belépést követően, hogy a 2022-es kormányzati gazdaságserkentő csomag kizárta az összes kínai gyártmányú autót az Amerikában készült elektromos járművek vásárlásához igényelhető, akár 7500 dolláros támogatásból, így a vevőknek teljes árat kellene fizetni például a BYD autóiért, míg a Tesla modelljeire akár 2,7 millió forintnyi kedvezményt is kaphatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.