Több mint 30 nyereséges évet követően 2023-at viszonylag váratlanul 58 millió eurós nettó veszteséggel zárta az Adidas, ami az egy évvel korábbi 254 milliós profithoz képest lényeges teljesítménybeli romlást jelent.
A német sportszergyártó bevétele tavaly 5 százalékkal 21,4 milliárd euróra csökkent, részben a számára negatívan alakuló nemzetközi devizapiaci fejlemények nyomán, melyek egymilliárd eurós csapást mértek a bevétel alakulására. A vállalat ezen felül még mindig igyekszik menteni a menthetőt a Kanye Westtel való 2022-es szakítással kapcsolatban: a cég ugyan a partnerség felmondásával együtt beszüntette a Yeezy cipők gyártását, és egy időre azok értékesítését is, tavaly a raktárkészlet kiürítését megcélozva mégis újra felvette őket a kínálatba, mindössze 750 milliós bevételre téve szert értékesítésükkel az egy évvel korábbi 1,2 milliárdos adattal szemben.
A cég 2023-as bruttó haszonkulcsa 20 bázisponttal 47,5 százalékra javult, üzemi marzsa több mint 50 százalékkal 1,3 százalékra szűkült, üzemi eredménye pedig 60 százalékkal 268 millió dollárra zuhant.
A gyorsjelentés közzétételét követően az Adidas részvényei 2,9 százalékkal 187,1 euróig gyengültek.
A tavalyi negyedik negyedév a cég esztendejében egy kifejezetten gyenge időszakot jelentett: az október-decemberi három hónap 379 millió eurós veszteséget halmozott fel, ami egy részvényre vetítve 2,13 eurós mínuszt jelentett. Az időszak során a cég bevétele 8 százalékkal 4,81 milliárd euróra süllyedt.
Adidas: celebek helyett a sportolókra fókuszálnakNincs olyan, hogy „futottak még” kategória, az új olimpiai sportágakban is meghatározó sportszerszállító akar lenni az Adidas, amely a párizsi olimpián újra régi fényében szeretné ünnepelni az aranyérmeket. |
A vártnál gyengébb éves eredmények ellenére az Adidas vezetése 0,7 eurós részvényenkénti osztalék kifizetését irányozta elő, ami megegyezik az egy évvel korábbi kifizetések mértékével, és alapvetően pozitív üzenetet hordoz a befektetők irányába, főleg, mivel az idei éves üzemi eredményvárakozás tekintetében 500 millió eurós célt szabott meg a cégvezetés, ami közel duplázódást jelent az idei eredményhez mérten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.