A JetBlue Airways bejelentette, hogy hivatalosan lemondott a Spirit Airlines bekebelezéséről, miután januárban egy szövetségi bíróság trösztellenes okokra hivatkozva megakadályozta a 3,8 milliárd dolláros felvásárlást. A vállalat a lépést azzal indokolta, hogy a szükséges jogi és hatósági jóváhagyások nem teljesülnek az üzletben meghatározott időpontokban.
A JetBlue 69 millió dollárt fizet a Spiritnek az akvizíció meghiúsulása miatt. A Spirit külön közleményben erősítette meg, hogy közös megegyezés alapján elállnak az ügylettől, mivel az egyesülést nem tudnák időben lezárni a szabályozási akadályok miatt. A két cég még 2022-ben jelentette be a fúziót, de az amerikai kormány tavaly márciusban bíróságon támadta meg a felvásárlást.
Washington azzal érvelt, hogy az üzlet növelné a jegyárakat és csökkentené a piaci versenyt. A testület januárban a Fehér Háznak adott igazat. A légitársaságok cáfolták a vádakat, majd közölték, hogy fellebbeznek az ítélet ellen és mindent megtesznek az akvizíció sikeres lezárásáért. Névtelenségüket kérő források elárulták a Reutersnek, hogy a JetBlue vezetői valójában megkönnyebbültek a bejelentés után a Spirit egyre romló pénzügyi helyzete miatt.
Sőt, a bennfentesek szerint a JetBlue fontolgatta, hogy a kedvezőtlen változásról szóló záradékra hivatkozva eláll az ügylettől. A döntés a Biden-kormányzat győzelmét jelenti, amely keményen fellépett a légi közlekedésen belüli fúziók ellen. Joe Biden amerikai elnök a korábban Twitter néven ismert X-en történelmi győzelemnek nevezte a felvásárlás meghiúsulását.
A Spirit felvásárlásával 200 repülőgép és 3 ezer pilóta került volna a JetBlue kötelékébe, egyben a cég az ötödik legnagyobb amerikai légitársaság lehetne. A Spirit részvényesei nem örültek a hírnek, a vállalat árfolyama közel 11 százalékkal gyengült. A fapados légitásaság kurzusa az elmúlt években jelentősen gyengült, elemzők szerint az üzlet nélkül csődbe mehet.
A Spirit fogadkozott: elegendő likviditással rendelkezik ahhoz, hogy önállóan is talpon maradjon. Az amerikai kormány gyanakodva figyeli a kis légitársaságok közötti fúziókat, ami ellen igyekszik fellépni. Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az amerikai légi közlekedési piacot a négy nagy vállalkozás (United Airlines, American Airlines, Delta Air Lines, Southwest Airlines) uralja.
Álommeló Budapesten, de alaposan fel kell kötni a gatyát hozzáNem sok olyan magyar állami tulajdonú cég működik, amely nemzetközi szinten is meghatározó. Éppen ezért különleges az Aeroplex, amely a maga kategóriájában Európa egyik legnagyobb repülőgép-karbantartója. Az 1992-ben alapított vállalat mintegy 750 főt foglalkoztat és 20 ezer négyzetméter hangárterülettel rendelkezik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.Olyan nagy légitársaságok a partnerei, mint a Wizz Air, a Ryanair vagy éppen a DHL. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.