A szállodákat üzemeltető Hilton 2,57 milliárd dollár bevételről számolt be a márciusban zárult első negyedévre vonatkozóan. Ez 12 százalékos emelkedés éves szinten, és meghaladta az elemzők 2,53 milliárdos várakozását. Az amerikai cég 1,53 dolláros részvényenkénti korrigált nyereséget jelentett a vizsgált időszakban, ami szintén felülmúlta az 1,42 dolláros piaci várakozásokat.
A társaság egy kiadható szobára jutó nettó szobaárbevétel mutatója (revenue per available room, RevPAR) éves összevetésben 2 százalékkal 104,16 dollára nőtt. A RevPAR a Közel-Keleten és Afrikában 14,8 százalékkal, Európában 9,7 százalékkal, míg ázsiai–csendes-óceáni térségben 7,9 százalékkal bővült. Ellenben az Egyesült Államokban 0,4 százalékkal zsugorodott a mutató.
Az amerikai kontinensen az Egyesült Államokat nem figyelembe véve 7,3 százalékkal emelkedett a RevPar. A Waldorf Astoria Hotels & Resorts márkát is birtokló vállalat megemelte az idei profitprognózisát is: a Hilton részvényenként 6,89 és 7,03 dollár közötti éves korrigált nyereséget vár az évre, korábbi 6,80 és 6,94 dollár közötti tartományról helyett.
A cég eredményei azzal magyarázhatóak, hogy élénkül a kereslet a nemzetközi utazások iránt, a geopolitikai feszültségek ellenére a Közel-Kelet népszerű maradt, miközben a belföldi utazások iránti kereslet visszaesett Észak-Amerikában. A mai jelentés a cég árfolyamára is jó hatással volt, ami több mint 5 százalékkal nőtt.
Ehhez érdemes hozzátenni, hogy kurzus az elmúlt egy évben közel 33 százalékkal növekedett. A Hilton legutóbb azzal került a hírekbe, hogy júliusban megnyílik a vidék első Hiltonja Magyarországon: a Hilton Garden Inn Debrecen City Center 4 csillag superior kategóriában összesen 101 szobát kínál majd.
A tervezett piaci pozicionálás a Hiltonban munkanapokon a corporate egyéni vendégekre (a BMW és a német prémiumgyártót kiszolgáló autóipari cégekre, valamint a debreceni piacon korábban is meglévő vállalatokra) épül, a hétvégeken pedig a szabadidős egyéni látogatókra, illetve a kisebb csoportokra fókuszál az értékesítés.
Balatoni nyaralás: az olcsóbb szállások már jól fogynak, és meglepő, hogy még miMeg kell küzdeni a vendégekért a balatoni vállalkozásoknak is, a holt időszakokat azonban egyre többen és egyre eredményesebben töltik ki kulináris és kulturális programokkal, tömegeket vonzó rendezvényekkel. A balatoni nyaralás a magyar vendégeknek 3-4 éjszakás, az egyre nagyobb számban érkező külföldieknek akár kéthetes is lehet idén. A balatoni szállások ára nagyon különböző mértékben változott. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.