Elmaradtak a piaci várakozásoktól a Tesla első negyedéves eladásai, mivel a főbb piacokon egyre élesebb versenyre kényszerült részint a feltörekvő, részint a már befutott riválisaival, miközben – a Reuters szerint – a cég korosodó termékpalettája is visszafogta a keresletet elektromos autói iránt.
A Tesla részvényei csaknem 5 százalékkal, 167 dollár alá estek az amerikai tőzsdenyitás utáni fél órában, s ezzel idén már több mint 30 százalékkal gyengült a papír.
A világ még mindig legértékesebb autógyártója a március végéig tartó három hónapban mintegy 386 810 járművet adott el, ami 20,2 százalékos csökkenés az előző negyedévhez és 8,5 százalékos az előző év azonos időszakához képest.
A Visible Alpha által megkérdezett 18 Wall Street-i elemző átlagosan 454 200 Tesla értékesítésére számított.
Utoljára 2020 második negyedévében estek vissza Elon Musk e-autó gyártójának az eladásai, amikor a pandémia miatt le kellett állítani a termelést.
Az értékesítés ráadásul annak ellenére csökkent az idei első negyedévben, hogy a vállalat többször is mérsékelte árait.
A Model 3-ból és a Model Y-ból összesen 369 783 darabot, a többi modellből, azaz a Model S szedánból, a Cybertruckból és a Model X prémium SUV-ból pedig mintegy 17 ezer darabot szállított le.
A Tesla amúgy 433 371 járművet gyártott a január–márciusi időszakban.
Januárban a menedzsment figyelmeztetett, hogy idén jelentősen lassul az eladások növekedése, mivel a cég a következő generációs elektromos járművek gyártására összpontosít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.